Kuvaus

Ruisrock ja UFF kutsuivat erityisesti kierrätysmuotiin liittyvistä ratkaisuista tunnetun suunnittelija Mauro Severinon miettimään yhdessä, miten vuoden 2023 myyntituotteet voitaisiin toteuttaa valmistamatta yhtään uutta tekstiiliä. Syntyi tarkasti kuratoidut second hand -tuotemallistot, jotka olivat myynnissä Ruisrockin festivaalialueella vain tapahtuman ajan.

Ruisrockissa sijainnut UFF Second Hand myymälä keräsi toistakymmentä tuhatta kävijää ja UFF nousi festivaalin kävijöille tehdyssä kyselyssä muistetuksi kumppaniksi

Sponsoroinnin suunnittelu

Ruisrock haluaa toimia arvojensa mukaisesti kestävän kehityksen suunnannäyttäjänä ja festivaalimalliston toteuttaminen kierrätetyistä tekstiileistä vastasi tähän hyvin. Aikaisempien vuosien festivaalikävijät olivat toivoneet alueelle vaatemyymälää, joten yhteistyö kierrätysmuotiin erikoistuneen UFF:n kanssa sopi tähän tarpeeseen täydellisesti.

Toteutus

Ruisrock tuotti UFF:n kanssa festivaalialueelle kierrätetyn muodin myymälän ja yhdessä suunnittelija Mauro Severinon kanssa kuratoidun, vain festivaalilla myynnissä olleen malliston. Toteutuksesta viestittiin Instagramissa ja TikTokissa ennen tapahtumaa sekä sen aikana.

Sponsoroinnin onnistumisen arviointi

Ruisrockin festariostarilla sijainnut UFF Second Hand myymälä keräsi toistakymmentä tuhatta kävijää ja UFF nousi festivaalin kävijöille tehdyssä kyselyssä muistetuksi kumppaniksi. Toteutuksesta tehdyllä viesteillä Ruisrockin kanavissa oli yli 200 000 näyttöä, lähes 10 000 reaktiota ja kampanjan tuotteita myytiin festivaalilla toista tuhatta. Toteutus onnistui valjastamaan vanhat tekstiilit uuteen käyttöön ja festivaalin vuoden 2023 mallisto ylitti kaikki sille asetetut odotukset.