SPONSOROINTI & TAPAHTUMAT AWARDS 2020 VOITTAJAT

Vuoden sponsorointiteko

Ellips ja VR

Lue lisää

”Naista sekä kitaraa tämä juna kuljettaa nyt läpi yön.” Näin lauletaan Ellipsin julkaisemassa On kesäyö –
kappaleessa, joka siivitti VR:n loistaviin tuloksiin vuonna 2019.

Haloo Helsinki! -yhtyeen välivuoden 2019 aikana ”Junatytöksi” tunnustautunut artisti Ellips keskittyi
soolouraansa, minkä johdosta nainen ja kitara hyppäsivät keikkabussin sijasta kätevästi junaan.
Uudistuvasta artistista tuli loistava yhteistyökumppani uudistusten vuotta läpikäyneelle yritykselle – ja
samalla ikivihreästä tuli entistä vihreämpi.

Kolmivaiheisessa yhteistyössä Ellipsin tarina pohjusti ensin VR:n laajoja uudistuksia, yhdessä päivitetty
Topi Sorsakoski & Agents -yhtyeen hitti “On kesäyö” (Marianne Faithfull – Summer Nights) soi Ellipsin
raikkaana tulkintana kesän mainonnassa, artistin keikoilla ja radiossa, minkä lisäksi tarinat biisien
tekemistä junassa elävöittivät työmatkustamisen kampanjaa.

Fortum HorsePower

Lue lisää

Fortum HorsePower rakensi Helsinki International Horse Showhun ainutlaatuisen
sponsorointikonseptin, joka teki tapahtumasta maailmanlaajuisesti tunnustetun
ympäristöasioiden edelläkävijän. Fortum HorsePower sähköisti tapahtuman siellä syntyneestä
hevosen lannasta tuotetulla sähköllä! Fortum HorsePower hoiti tapahtuman kuivike- ja
lantahuollon, ja tuotti kerätystä lannasta kaiken tapahtuman käyttämän sähkön. Tapahtuman
lantamäärällä tuotettiin jopa enemmän sähköä kuin tapahtumassa käytettiin.
Sponsoroinnin tavoitteina oli Fortum HorsePower -palvelun tunnettuuden kasvattamisen ja uusien
asiakaskontaktien luomisen lisäksi laajemmin kansainvälisesti edistää mielikuvaa Fortumista
yhtiönä, joka edistää muutosta kohti puhtaampaa maailmaa.
Asetetut myyntitavoitteet ylitettiin tuplasti, ja 37 000 euron investointi
toi Fortum brändille sekä Helsinki International Horse Showlle valtavan kansainvälisen yli 5,6
miljoonan euron media-arvon potentiaalisen peiton ollessa 607 miljoonaa ihmistä.

Nordea – Älä mene rikki rahasta

Lue lisää

Nordea – Älä mene rikki rahasta. Autamme vuosittain yli sataatuhatta suomalaista nuorta
taloustaidoissa

Nordean päivitetyn sponsorointistrategian ytimenä on keskittää sponsorointi tukemaan
taloustaitoja ja yrittäjyyttä vapaaehtoistyön, omien ohjelmien ja kumppanuuksien kautta. Viime
vuonna Nordea halusi lisätä suomalaisten tietoisuutta Nordean yhteiskuntavastuuteoista
erityisesti lasten ja nuorten parissa. Jokaisella nordealaisella on oikeus käyttää kaksi palkallista
vapaaehtoispäivää tukeakseen taloustaitoja ja/tai yrittäjyyttä.

Nordean on tehnyt taloustaitoihin ja yrittäjyyteen liittyvissä vastuullisuushankkeita. Nämä
hankkeet liittyvät läheisesti Nordean tarkoitukseen ja heidän sitoutumiseensa yhteisen hyvän
edistämiseen ja vastuulliseen toimintaan ympäröivissä yhteiskunnissamme.

Kampanjassa yhteiskuntavastuun hankkeiden taustalla näkyy Nordean usko, että hyvät
taloustaidot auttavat ihmisiä pärjäämään elämässä ja yrittäjinä ja että talousasioiden
asiantuntijoina he voivat auttaa ihmisiä parantamaan taitojaan ja ehkäistä nuorten syrjäytymistä.

 

 

 

Vuoden tapahtuma

Helsinki International Horse Show

Lue lisää

Helsinki International Horse Show ja esteratsastuksen maailmacupin osakilpailu järjestettiin
Helsingissä 35. kerran. Tapahtuma tuo paikalle vuosittain maailman ehdottomat kärkiratsastajat ja
syksyllä tapahtumassa nähtiin ratsastajia 19 maasta. Tapahtuma teki uuden yleisöennätyksen, yli 50.000 kävijää.

Tapahtuman ympäristöohjelma saavutti poikkeuksellisen laajaa kansainvälistä huomiota.
Maailman johtavien uuutistoimistojen Reutersin ja AP:n kautta Helsingin ympäristöteot levisivät
maailmalle mm. New York Timesiin, Washington Postiin ja lukuisiin muihin valtamedioihin ympäri
maailman. Helsinki Horse Show’n tavoitteena on olla maailman johtava kestävän kehityksen
ratsastustapahtuma. Kansainvälinen ratsastajainliitto nosti Helsinki Horse Show´n roolimalliksi
mm. Kansainvälisen Olympiakomitean suuntaan. Horse Show Jumps Green -ympäristöohjelman
myötä mm. koko tapahtuman aikainen sähkö Helsingin Jäähallilla tuotettiin 100 %
hevosenlannalla.

KOFF Red Classics

Lue lisää

Lokakuussa 2019 Helsingin Jäähallilla nähtiin ennennäkemätön jääkiekkospektaakkeli,
kun 200-vuotisjuhlavuottaan viettävä KOFF toi yhteistyössä HIFK:n kanssa ensimmäistä
kertaa sinfoniaorkesterin Liigan otteluun. HIFK:n ja TPS:n välisessä jääkiekko-ottelussa
pelikatkojen musiikista ja ottelun tunnelmasta vastasi Vantaan Viihdeorkesterin yli 80-
henkinen livekokoonpano kuoroineen.

Tavoitteena oli tehdä jotain ainutlaatuista ja ikimuistoista HIFK:n kannattajille ja sitä kautta
herättää uusia kohdeyleisöjä kiinnostumaan jääkiekosta. HIFK:n ja KOFFin yhteistyö on
laajuudeltaan ja sisällöltään vertaansa vailla suomalaisessa urheilussa ja
pitkäaikaisimman yhteistyökumppanin 200-vuotisjuhla haluttiin järjestää HIFK:n ottelussa
yli 8 000 ihmisen kesken.

 

 

 

Red Carpet festival

Lue lisää

Red Carpet –elokuvafestivaali juhli 2019 kotimaista elokuvaa, sen yleisöä ja elokuvien tekijöitä jo kolmatta
kertaa Hyvinkäällä.

Red Carpet on elokuvia ja juhlaa; kaikki pääsevät punaiselle matolle. Red Carpet luo yllättäviäkin
kohtaamisia elokuva-alan osaajien ja elokuvien ystävien välille ympäri kaupunkia. Red Carpet kokoaa yhteen
monipuolisen ohjelman konserteista suomalaisen elokuvan tuoreimpiin filmeihin, tekijätapaamisiin, gaalaan
ja ammattilaisohjelmaan saakka.

Kumppaneiden avulla punaista mattoa levitettiin Hyvinkäälle jopa 300 metriä unohtamatta elokuva-alan
säkenöintiä. Konserteissa lavalle nousivat suomalaisen viihteen kirkkaimmat tähdet kuten Juha Tapio,
Vesala, Anna Puu ja Olavi Uusivirta. Elokuvia juhlaennakoista lyhytelokuviin nähtiin festivaalin läpi jopa
neljässä teatterissa 51 näytöksessä.

Yleisöäänestys

Vuoden sponsorointiteko

Vuoden tapahtuma

Nordea – Älä mene rikki rahasta

Lue lisää

Nordea – Älä mene rikki rahasta. Autamme vuosittain yli sataatuhatta suomalaista nuorta
taloustaidoissa

Nordean päivitetyn sponsorointistrategian ytimenä on keskittää sponsorointi tukemaan
taloustaitoja ja yrittäjyyttä vapaaehtoistyön, omien ohjelmien ja kumppanuuksien kautta. Viime
vuonna Nordea halusi lisätä suomalaisten tietoisuutta Nordean yhteiskuntavastuuteoista
erityisesti lasten ja nuorten parissa. Jokaisella nordealaisella on oikeus käyttää kaksi palkallista
vapaaehtoispäivää tukeakseen taloustaitoja ja/tai yrittäjyyttä.

Nordean on tehnyt taloustaitoihin ja yrittäjyyteen liittyvissä vastuullisuushankkeita. Nämä
hankkeet liittyvät läheisesti Nordean tarkoitukseen ja heidän sitoutumiseensa yhteisen hyvän
edistämiseen ja vastuulliseen toimintaan ympäröivissä yhteiskunnissamme.

Kampanjassa yhteiskuntavastuun hankkeiden taustalla näkyy Nordean usko, että hyvät
taloustaidot auttavat ihmisiä pärjäämään elämässä ja yrittäjinä ja että talousasioiden
asiantuntijoina he voivat auttaa ihmisiä parantamaan taitojaan ja ehkäistä nuorten syrjäytymistä.

 

 

 

KOFF Red Classics

Lue lisää

Lokakuussa 2019 Helsingin Jäähallilla nähtiin ennennäkemätön jääkiekkospektaakkeli,
kun 200-vuotisjuhlavuottaan viettävä KOFF toi yhteistyössä HIFK:n kanssa ensimmäistä
kertaa sinfoniaorkesterin Liigan otteluun. HIFK:n ja TPS:n välisessä jääkiekko-ottelussa
pelikatkojen musiikista ja ottelun tunnelmasta vastasi Vantaan Viihdeorkesterin yli 80-
henkinen livekokoonpano kuoroineen.

Tavoitteena oli tehdä jotain ainutlaatuista ja ikimuistoista HIFK:n kannattajille ja sitä kautta
herättää uusia kohdeyleisöjä kiinnostumaan jääkiekosta. HIFK:n ja KOFFin yhteistyö on
laajuudeltaan ja sisällöltään vertaansa vailla suomalaisessa urheilussa ja
pitkäaikaisimman yhteistyökumppanin 200-vuotisjuhla haluttiin järjestää HIFK:n ottelussa
yli 8 000 ihmisen kesken.

 

 

 

Vuoden B2C tapahtuma

KOFF Red Classics

Lue lisää

Lokakuussa 2019 Helsingin Jäähallilla nähtiin ennennäkemätön jääkiekkospektaakkeli,
kun 200-vuotisjuhlavuottaan viettävä KOFF toi yhteistyössä HIFK:n kanssa ensimmäistä
kertaa sinfoniaorkesterin Liigan otteluun. HIFK:n ja TPS:n välisessä jääkiekko-ottelussa
pelikatkojen musiikista ja ottelun tunnelmasta vastasi Vantaan Viihdeorkesterin yli 80-
henkinen livekokoonpano kuoroineen.

Tavoitteena oli tehdä jotain ainutlaatuista ja ikimuistoista HIFK:n kannattajille ja sitä kautta
herättää uusia kohdeyleisöjä kiinnostumaan jääkiekosta. HIFK:n ja KOFFin yhteistyö on
laajuudeltaan ja sisällöltään vertaansa vailla suomalaisessa urheilussa ja
pitkäaikaisimman yhteistyökumppanin 200-vuotisjuhla haluttiin järjestää HIFK:n ottelussa
yli 8 000 ihmisen kesken.

 

 

 

Red Carpet festival

Lue lisää

Red Carpet –elokuvafestivaali juhli 2019 kotimaista elokuvaa, sen yleisöä ja elokuvien tekijöitä jo kolmatta
kertaa Hyvinkäällä.

Red Carpet on elokuvia ja juhlaa; kaikki pääsevät punaiselle matolle. Red Carpet luo yllättäviäkin
kohtaamisia elokuva-alan osaajien ja elokuvien ystävien välille ympäri kaupunkia. Red Carpet kokoaa yhteen
monipuolisen ohjelman konserteista suomalaisen elokuvan tuoreimpiin filmeihin, tekijätapaamisiin, gaalaan
ja ammattilaisohjelmaan saakka.

Kumppaneiden avulla punaista mattoa levitettiin Hyvinkäälle jopa 300 metriä unohtamatta elokuva-alan
säkenöintiä. Konserteissa lavalle nousivat suomalaisen viihteen kirkkaimmat tähdet kuten Juha Tapio,
Vesala, Anna Puu ja Olavi Uusivirta. Elokuvia juhlaennakoista lyhytelokuviin nähtiin festivaalin läpi jopa
neljässä teatterissa 51 näytöksessä.

Sweet Suite

Lue lisää

Kampanjatavoitteenamme oli luoda Valio Jäätelöfabriikista puheenaihe, jota ei voi mediarahalla
ostaa. Tämän lisäksi Valio halusi bränditeolla luoda pääkohderyhmälle ja vaikuttajakentälle jotain
merkityksellistä ja puhuttelevaa.

Design-hotelli Klaus K:hon suunniteltiin ja remontoitiin lattiasta kattoon Sweet Suite, vain rajatun
ajan varattavissa olevan hotellihuone: suloinen minipako arjesta. Sweet Suite tarjosi ainutlaatuiset
puitteet kokea kokonaisvaltainen, kadehdittava jäätelönsyöntielämys.

Sweet Suite oli kaikkien sosiaalisen medianvaikuttajien märkä uni, jossa oli paljon herkullisia
yksityiskohtia ja kaunis design. Kunniapaikalla huoneessa oli pakastin, jossa oli loputtomasti Valio
Jäätelöfabriikki -jäätelöä. Lisäksi huoneessa oli mm. keinu, jäätelön syöntiin sovitettu soittolista,
jäätelöelämykseen kuratoitu leffavalikoima sekä kylpyammeessa jäätelön syöntiin tehty tarjotin.
Huoneen jokainen yksityiskohta mietittiin ja toteutettiin niin, että sen jokainen kohta oli täydellisen
instagrammattava, huoneen omaa visuaalista ilmettä unohtamatta.

Vuoden kansainvälinen toteutus

Flying Finn Race – Kartingin MM-kisa

Lue lisää

Alahärmän PowerParkissa 6.-9.8.2019 ajettu Flying Finn Race oli kansainvälisen karting-kilpailukauden
päätapahtuma, jonne kerääntyivät kaikki maailman parhaat karting-kuljettajat. Historiallisen kilpailusta teki
”kerrasta poikki” -menetelmällä mitelty lopputulos, minkä myötä autourheilun maailmanmestaruus
ratkaistiin ensimmäistä kertaa Suomessa.

Autourheilun kansallisen lajiliiton, AKK:n, järjestämällä kisalla oli merkittävät vaikutukset koko
suomalaiselle autourheilulle. Kilpailijoita mukana nähtiin yli 200 osallistujaa 40:stä eri maasta, ja tiimien
henkilökunnat mukaan lukien osallistujien määrä nousi yli tuhanteen. Yleisöä Flying Finn Race keräsi n. 15
000 katsojaa.

Mainesanoja ja tunnustusta tapahtuma keräsi usealta taholta, kuten autourheilun kansainvälisen
kattojärjestön FIA:n karting-presidentiltä, ex F1-kuljettaja Felippe Massalta, jonka mukaan Flying Finn Race
oli kaikkien aikojen paras karting-kilpailu. Tapahtuma palkittiin kauden jälkeen FIA:n gaalassa Pariisissa
7.12.2019 sarjassaan niin ikään Best Event Of The Year -palkinnolla.

Helsinki International Horse Show

Lue lisää

Helsinki International Horse Show ja esteratsastuksen maailmacupin osakilpailu järjestettiin
Helsingissä 35. kerran. Tapahtuma tuo paikalle vuosittain maailman ehdottomat kärkiratsastajat ja
syksyllä tapahtumassa nähtiin ratsastajia 19 maasta. Tapahtuma teki uuden yleisöennätyksen, yli 50.000 kävijää.

Tapahtuman ympäristöohjelma saavutti poikkeuksellisen laajaa kansainvälistä huomiota.
Maailman johtavien uuutistoimistojen Reutersin ja AP:n kautta Helsingin ympäristöteot levisivät
maailmalle mm. New York Timesiin, Washington Postiin ja lukuisiin muihin valtamedioihin ympäri
maailman. Helsinki Horse Show’n tavoitteena on olla maailman johtava kestävän kehityksen
ratsastustapahtuma. Kansainvälinen ratsastajainliitto nosti Helsinki Horse Show´n roolimalliksi
mm. Kansainvälisen Olympiakomitean suuntaan. Horse Show Jumps Green -ympäristöohjelman
myötä mm. koko tapahtuman aikainen sähkö Helsingin Jäähallilla tuotettiin 100 %
hevosenlannalla.

 

 

 

 

Markkanen ja Neste #DontChoke

Lue lisää

NBA-tähti Lauri Markkasen ja Nesteen yhteistyö haastaa suomalaiset ilmastonmuutoksen
vastaiseen kamppailuun konkreettisin teoin. #DontChoke-kampanja on osa Nesteen Journey to
Zero -hanketta, joka pyrkii kohti hiilineutraalia tulevaisuutta. Kampanja kannustaa ihmisiä
toimimaan yhdessä ja tekemään vastuullisempia valintoja – pienet teot johtavat aikanaan suureen
muutokseen.

Vuoden kohde / oikeuksien omistaja

Suomen Olympiakomitea – #nuorellesiivet -kampanja

Lue lisää

Urheilu opettaa nuorelle voitontahtoa, periksiantamattomuutta, rohkeutta, sinnikkyyttä,
yhteistyötaitoja. Urheilussa opitut taidot kantavat läpi koko elämän. Mutta voittajiksi ei synnytä,
vaan kasvetaan. Siihen tarvitaan paljon työtä, ja myös resursseja ja onnea; asioita, jotka eivät
jakaudu tasan.

Suomalainen urheiluyhteisö on tehnyt arvovalinnan, jossa nuorten urheilu ja koulunkäynti
pyritään yhdistämään niin, että nuori voi menestyä molemmissa. Tätä työtä tehdään
valtakunnallisesti urheiluakatemioissa, joiden toimintaa kampanjalla tuetaan

Olympiakomitean lahjoituskampanjalla kerätään varoja, jotka kohdistuvat Suomen
Urheiluakatemioille yläkouluikäisten koulupäivän aikaiseen valmennukseen. Yritykset ja
yksityishenkilöt voivat tehdä lahjoituksia nuorellesiivet.fi -verkkosivuston sekä tekstiviesti- ja
puhelinlahjoituksen kautta.

Oman elämäsi kokoinen ympäristöteko – Michael Monroe x Loiste

Lue lisää

Loiste Energia ja Michael Monroe rakensivat yhdessä Oman elämäsi kokoinen ympäristöteko –
kampanjan, jonka tarkoituksena on kannustaa jokaista suomalaista tekemään omaan elämäänsä
sopivia ympäristötekoja ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi. Michael Monroe on sitoutunut
toimimaan esimerkkinä suomalaisille ja etsimään omaan elämäänsä uusia keinoja pienentää omaa
hiilijalanjälkeään ja osallistua siten ilmastotalkoisiin. Konkreettisena ilmastotekona vuonna 2019
Loiste ja Michael osallistuivat hiilinieluiksi kasvavien puiden istuttamiseen.

Mestis ja Veripalvelu

Lue lisää

Mestis ja Veripalvelu solmivat kaudella 2018-2019 kolmivuotisen yhteistyösopimuksen. Hengenpelastajaliiga
käynnistyi perinteisten näkyvyyselementtien rinnalle kaudesta 2019 – 2020 alkaen. Täysin uusi
toiminnallinen tapa osallistaa koko jääkiekkoyhteisö mukaan kampanjaan sai nimekseen
Hengenpelastajaliiga.

Hengenpelastajaliigan avulla seurataan joukkueiden kannattajien sekä koko Mestis-
yhteisön verenluovutusaktiivisuutta sarjataulukon muodossa. Sarjataulukot julkaistaan
kuukausittain. Kauden päätyttyä aktiivisin seurayhteisö palkitaan “Vuoden
hengenpelastaja”-palkinnolla.

Mestis haluaa yhteistyöllä korostaa omia arvojaan sekä näyttää esimerkkiä omalla
tekemisellään. Haluamme olla näyttämässä esimerkkiä, että urheilussa on voimaa ja sillä
voidaan tehdä hyvää isossakin mittakaavassa. Samalla haluamme rikkoa perinteistä
ajatusmallia siitä, kuinka urheilumarkkinointi yleisellä tasolla toimii.

 

 

 

 

Vuoden kulttuurisponsorointi

Ellips ja VR

Lue lisää

”Naista sekä kitaraa tämä juna kuljettaa nyt läpi yön.” Näin lauletaan Ellipsin julkaisemassa On kesäyö –
kappaleessa, joka siivitti VR:n loistaviin tuloksiin vuonna 2019.

Haloo Helsinki! -yhtyeen välivuoden 2019 aikana ”Junatytöksi” tunnustautunut artisti Ellips keskittyi
soolouraansa, minkä johdosta nainen ja kitara hyppäsivät keikkabussin sijasta kätevästi junaan.
Uudistuvasta artistista tuli loistava yhteistyökumppani uudistusten vuotta läpikäyneelle yritykselle – ja
samalla ikivihreästä tuli entistä vihreämpi.

Kolmivaiheisessa yhteistyössä Ellipsin tarina pohjusti ensin VR:n laajoja uudistuksia, yhdessä päivitetty
Topi Sorsakoski & Agents -yhtyeen hitti “On kesäyö” (Marianne Faithfull – Summer Nights) soi Ellipsin
raikkaana tulkintana kesän mainonnassa, artistin keikoilla ja radiossa, minkä lisäksi tarinat biisien
tekemistä junassa elävöittivät työmatkustamisen kampanjaa.

 

 

 

 

Oman elämäsi kokoinen ympäristöteko – Michael Monroe x Loiste

Lue lisää

Loiste Energia ja Michael Monroe rakensivat yhdessä Oman elämäsi kokoinen ympäristöteko –
kampanjan, jonka tarkoituksena on kannustaa jokaista suomalaista tekemään omaan elämäänsä
sopivia ympäristötekoja ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi. Michael Monroe on sitoutunut
toimimaan esimerkkinä suomalaisille ja etsimään omaan elämäänsä uusia keinoja pienentää omaa
hiilijalanjälkeään ja osallistua siten ilmastotalkoisiin. Konkreettisena ilmastotekona vuonna 2019
Loiste ja Michael osallistuivat hiilinieluiksi kasvavien puiden istuttamiseen.

Ruisrock ja Coca-Cola

Lue lisää

Coca-Colan ja Ruisrockin 10-vuotinen yhteistyö huipentui kesällä 2019 historian
monipuolisimmaksi kampanjaksi. Tavoitteeksi festivaaliyhteistyölle asetimme vahvan muistijäljen
jättämisen, jota mitattaisiin kävijätutkimuksen tuloksista. Monikanavainen kampanja ulottui
festivaalien lisäksi myös sen ulkopuolelle, mahdollistaen Coca-Cola Ruisrock -elämyksen myös
muille kuin festivaalikävijöille. Kampanja piti sisällään lukuisia yksityiskohtia,
kuten tuotemaistatuksia, artisti- ja vaikuttajayhteistöitä, päälavan taktisen näkyvyyden, sosiaalisen
median kanavat, kuluttajakohtaamisia ja aktivointeja sekä Ruisrockin talkootyöntekijöiden
huomiointia. Vastuullisuus oli kampanjan ytimessä; kannustimme kävijöitä kierrättämiseen ja
osasto oli suunniteltu uudelleenkäytettävistä materiaaleista. Coca-Colan ja Ruisrockin yhteistyön
kehityskaari kymmenen vuoden aikana on ollut huimaa. Ensimmäisten vuosien tuotejakelusta
pisteeseen, jossa Coca-Cola pitää suvereenisti hallussaan kävijätutkimuksen kärkisijaa.
Juhlavuoden kruunasi parhaat tulokset koskaan.

Vuoden sponsori

Jalostaja Para Team

Lue lisää

Jalostaja Para Team on kymmenen parayleisurheilijan ja suomalaisen perheyhtiön yhteistyöhanke, jonka
ajatuksena on kelata urheilijoiden parampaa arkea: tähtihetkiä, haasteita ja kaikkea siltä väliltä. Jalostaja
Para Team koostuu urheilijoista, jotka ovat nuoria lupauksia tai jo menestystä niittäneitä konkareita. He ovat
arjen sankareita, urheilukentällä ja sen ulkopuolella. Hankkeella tuetaan tiimiin kuuluvien urheilijoiden uraa
sekä laajemmin koko paraurheilun asemaa Suomessa. Kokonaisvaltainen kumppanuus sisältää rahallisen
tuen lisäksi muun muassa urheilijoiden some-, media- ja sponsorointivalmennusta. Projekti on sekä
Jalostajan että suomalaisen parayleisurheilun historian mittavin sponsorointihanke. Sen yhteisenä
tavoitteena on #parampiarki.

KOFF Red Classics

Lue lisää

Lokakuussa 2019 Helsingin Jäähallilla nähtiin ennennäkemätön jääkiekkospektaakkeli,
kun 200-vuotisjuhlavuottaan viettävä KOFF toi yhteistyössä HIFK:n kanssa ensimmäistä
kertaa sinfoniaorkesterin Liigan otteluun. HIFK:n ja TPS:n välisessä jääkiekko-ottelussa
pelikatkojen musiikista ja ottelun tunnelmasta vastasi Vantaan Viihdeorkesterin yli 80-
henkinen livekokoonpano kuoroineen.

Tavoitteena oli tehdä jotain ainutlaatuista ja ikimuistoista HIFK:n kannattajille ja sitä kautta
herättää uusia kohdeyleisöjä kiinnostumaan jääkiekosta. HIFK:n ja KOFFin yhteistyö on
laajuudeltaan ja sisällöltään vertaansa vailla suomalaisessa urheilussa ja
pitkäaikaisimman yhteistyökumppanin 200-vuotisjuhla haluttiin järjestää HIFK:n ottelussa
yli 8 000 ihmisen kesken.

 

 

 

 

Mestis ja Veripalvelu

Lue lisää

Mestis ja Veripalvelu solmivat kaudella 2018-2019 kolmivuotisen yhteistyösopimuksen. Hengenpelastajaliiga
käynnistyi perinteisten näkyvyyselementtien rinnalle kaudesta 2019 – 2020 alkaen. Täysin uusi
toiminnallinen tapa osallistaa koko jääkiekkoyhteisö mukaan kampanjaan sai nimekseen
Hengenpelastajaliiga.

Hengenpelastajaliigan avulla seurataan joukkueiden kannattajien sekä koko Mestis-
yhteisön verenluovutusaktiivisuutta sarjataulukon muodossa. Sarjataulukot julkaistaan
kuukausittain. Kauden päätyttyä aktiivisin seurayhteisö palkitaan “Vuoden
hengenpelastaja”-palkinnolla.

Mestis haluaa yhteistyöllä korostaa omia arvojaan sekä näyttää esimerkkiä omalla
tekemisellään. Haluamme olla näyttämässä esimerkkiä, että urheilussa on voimaa ja sillä
voidaan tehdä hyvää isossakin mittakaavassa. Samalla haluamme rikkoa perinteistä
ajatusmallia siitä, kuinka urheilumarkkinointi yleisellä tasolla toimii.

Vuoden urheilusponsorointi

Fortum HorsePower

Lue lisää

Fortum HorsePower rakensi Helsinki International Horse Showhun ainutlaatuisen
sponsorointikonseptin, joka teki tapahtumasta maailmanlaajuisesti tunnustetun
ympäristöasioiden edelläkävijän. Fortum HorsePower sähköisti tapahtuman siellä syntyneestä
hevosen lannasta tuotetulla sähköllä! Fortum HorsePower hoiti tapahtuman kuivike- ja
lantahuollon, ja tuotti kerätystä lannasta kaiken tapahtuman käyttämän sähkön. Tapahtuman
lantamäärällä tuotettiin jopa enemmän sähköä kuin tapahtumassa käytettiin.
Sponsoroinnin tavoitteina oli Fortum HorsePower -palvelun tunnettuuden kasvattamisen ja uusien
asiakaskontaktien luomisen lisäksi laajemmin kansainvälisesti edistää mielikuvaa Fortumista
yhtiönä, joka edistää muutosta kohti puhtaampaa maailmaa.
Asetetut myyntitavoitteet ylitettiin tuplasti, ja 37 000 euron investointi
toi Fortum brändille sekä Helsinki International Horse Showlle valtavan kansainvälisen yli 5,6
miljoonan euron media-arvon potentiaalisen peiton ollessa 607 miljoonaa ihmistä.

 

 

 

KOFF Red Classics

Lue lisää

Lokakuussa 2019 Helsingin Jäähallilla nähtiin ennennäkemätön jääkiekkospektaakkeli,
kun 200-vuotisjuhlavuottaan viettävä KOFF toi yhteistyössä HIFK:n kanssa ensimmäistä
kertaa sinfoniaorkesterin Liigan otteluun. HIFK:n ja TPS:n välisessä jääkiekko-ottelussa
pelikatkojen musiikista ja ottelun tunnelmasta vastasi Vantaan Viihdeorkesterin yli 80-
henkinen livekokoonpano kuoroineen.

Tavoitteena oli tehdä jotain ainutlaatuista ja ikimuistoista HIFK:n kannattajille ja sitä kautta
herättää uusia kohdeyleisöjä kiinnostumaan jääkiekosta. HIFK:n ja KOFFin yhteistyö on
laajuudeltaan ja sisällöltään vertaansa vailla suomalaisessa urheilussa ja
pitkäaikaisimman yhteistyökumppanin 200-vuotisjuhla haluttiin järjestää HIFK:n ottelussa
yli 8 000 ihmisen kesken.

Mestis ja Veripalvelu

Lue lisää

Mestis ja Veripalvelu solmivat kaudella 2018-2019 kolmivuotisen yhteistyösopimuksen. Hengenpelastajaliiga
käynnistyi perinteisten näkyvyyselementtien rinnalle kaudesta 2019 – 2020 alkaen. Täysin uusi
toiminnallinen tapa osallistaa koko jääkiekkoyhteisö mukaan kampanjaan sai nimekseen
Hengenpelastajaliiga.

Hengenpelastajaliigan avulla seurataan joukkueiden kannattajien sekä koko Mestis-
yhteisön verenluovutusaktiivisuutta sarjataulukon muodossa. Sarjataulukot julkaistaan
kuukausittain. Kauden päätyttyä aktiivisin seurayhteisö palkitaan “Vuoden
hengenpelastaja”-palkinnolla.

Mestis haluaa yhteistyöllä korostaa omia arvojaan sekä näyttää esimerkkiä omalla
tekemisellään. Haluamme olla näyttämässä esimerkkiä, että urheilussa on voimaa ja sillä
voidaan tehdä hyvää isossakin mittakaavassa. Samalla haluamme rikkoa perinteistä
ajatusmallia siitä, kuinka urheilumarkkinointi yleisellä tasolla toimii.

Vuoden vastuullisuuskampanja

Oman elämäsi kokoinen ympäristöteko – Michael Monroe x Loiste

Lue lisää

Loiste Energia ja Michael Monroe rakensivat yhdessä Oman elämäsi kokoinen ympäristöteko –
kampanjan, jonka tarkoituksena on kannustaa jokaista suomalaista tekemään omaan elämäänsä
sopivia ympäristötekoja ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi. Michael Monroe on sitoutunut
toimimaan esimerkkinä suomalaisille ja etsimään omaan elämäänsä uusia keinoja pienentää omaa
hiilijalanjälkeään ja osallistua siten ilmastotalkoisiin. Konkreettisena ilmastotekona vuonna 2019
Loiste ja Michael osallistuivat hiilinieluiksi kasvavien puiden istuttamiseen.

Nordea -taloussankari

Lue lisää

Nordea – Älä mene rikki rahasta. Autamme vuosittain yli sataatuhatta suomalaista nuorta
taloustaidoissa

Nordean päivitetyn sponsorointistrategian ytimenä on keskittää sponsorointi tukemaan
taloustaitoja ja yrittäjyyttä vapaaehtoistyön, omien ohjelmien ja kumppanuuksien kautta. Viime
vuonna Nordea halusi lisätä suomalaisten tietoisuutta Nordean yhteiskuntavastuuteoista
erityisesti lasten ja nuorten parissa. Jokaisella nordealaisella on oikeus käyttää kaksi palkallista
vapaaehtoispäivää tukeakseen taloustaitoja ja/tai yrittäjyyttä.

Nordean on tehnyt taloustaitoihin ja yrittäjyyteen liittyvissä vastuullisuushankkeita. Nämä
hankkeet liittyvät läheisesti Nordean tarkoitukseen ja heidän sitoutumiseensa yhteisen hyvän
edistämiseen ja vastuulliseen toimintaan ympäröivissä yhteiskunnissamme.

Kampanjassa yhteiskuntavastuun hankkeiden taustalla näkyy Nordean usko, että hyvät
taloustaidot auttavat ihmisiä pärjäämään elämässä ja yrittäjinä ja että talousasioiden
asiantuntijoina he voivat auttaa ihmisiä parantamaan taitojaan ja ehkäistä nuorten syrjäytymistä.

Mestis ja Veripalvelu

Lue lisää

Mestis ja Veripalvelu solmivat kaudella 2018-2019 kolmivuotisen yhteistyösopimuksen. Hengenpelastajaliiga
käynnistyi perinteisten näkyvyyselementtien rinnalle kaudesta 2019 – 2020 alkaen. Täysin uusi
toiminnallinen tapa osallistaa koko jääkiekkoyhteisö mukaan kampanjaan sai nimekseen
Hengenpelastajaliiga.

Hengenpelastajaliigan avulla seurataan joukkueiden kannattajien sekä koko Mestis-
yhteisön verenluovutusaktiivisuutta sarjataulukon muodossa. Sarjataulukot julkaistaan
kuukausittain. Kauden päätyttyä aktiivisin seurayhteisö palkitaan “Vuoden
hengenpelastaja”-palkinnolla.

Mestis haluaa yhteistyöllä korostaa omia arvojaan sekä näyttää esimerkkiä omalla
tekemisellään. Haluamme olla näyttämässä esimerkkiä, että urheilussa on voimaa ja sillä
voidaan tehdä hyvää isossakin mittakaavassa. Samalla haluamme rikkoa perinteistä
ajatusmallia siitä, kuinka urheilumarkkinointi yleisellä tasolla toimii.

 

 

 

 

Sponsorointi & Tapahtumat Awards 2020 -raati:

Awards-raatilaiset

Eero Kiiskinen, FHRA Marketing 

Kati Kuusisto, New Work Agency 

Otto Valavuo, Carelia Sport & Management

Esko Asikainen, Troot Finland

Jari Karlsson, SJ Esports 

Petra Peltovako, KOKO Lahti & Lahti Events

Heidi Ursinus, Finnair

Mikael Castrén, MKTG Finland

Heikki Pohjonen, Starsquad

Jami Palsa, Elämys Group

Erkko Simsiö, 10.fi

Stuba Nikula, Events Helsinki

Juha Ruusunen, Ruusunen Consulting 

Riikka-Maria Lemminki, Marketing Finland

Jari Töykkä, Hiihtoliitto / Nordic Ski Finland

Patrik Forsbacka, SSBL Salibandy 

Minna Varis, Tallink Silja

Vili Nurmi, Republic Communications

Kimmo Suominen, Eversheds

Liity jäseneksi

  • 1
  • 2

Tilaa uutiskirjeemme