Livestream: Viihteen ja elämysten voima – tulevan mahdollisuudet

12/05/2020

13.5.2020

14:00 – 15:45

Livestream – tapahtuma

MAAILMAA ON RAVISTELTU, JA TULEVA TULEE OLEMAAN UUDENLAISIA TOIMINTATAPOJA SEKÄ NIIDEN AVAAMIA MAHDOLLISUUKSIA TÄYNNÄ – JOS NIIN HALUAMME.
Tällä hetkellä onkin mielenkiintoista pohtia tulevaa viihteen sekä tapahtumien kentällä. Minkälaisia ovat viihteen ja tapahtumien uudenlaiset näkymät? Osa virtuaalisista ja teknisistä ratkaisuista ovat varmasti tulleet jäädäkseen ja niitä sekä uusia, kehitteillä olevia keinoja voi olla kannattavaa hyödyntää jatkossakin. Miten tämä sitten tehdään mielenkiintoisella ja mukaansatempaavalla tavalla?

SJTM kerää yhteen mahdollisuuksia avaavat puhujat sekä toimijat. Olet lämpimästi tervetullut liittymään joukkoon pohtimaan sekä innostumaan tulevasta asiantuntioidemme saattelemana.

Aika: 13.5. klo:14.00 – 15.45

Paikka: Livestream – tapahtuma.

Ilmoittautuminen: Sivun alla olevan linkin kautta, maanantai 11.5. mennessä. Osallistumislinkki lähetetään osallistujille lähempänä tilaisuutta.

Puheenvuorot:

Viihde ja viihtyminen hyvinvointitaloudessa

Esityksessä pohditaan viihteen merkitystä ihmisten hyvinvoinnille ja myös sitä, mistä toimijoista viihdeteollisuus koostuu. Esimerkiksi huippu-urheilua harvoin ajatellaan osaksi viihdeteollisuutta. Puheenvuoron saattelemana pohditaan myös sitä, mistä hyvä elämä koostuu ja summataan myös meille kaikille oleellisen myönteisen elämänasenteen terveydellisiä vaikutuksia.

Mika Pantzar – Taloustieteilijä ja kauppatieteiden tohtori. Pantzar on Kuluttajatutkimuskeskuksen tutkimusprofessori ja toimii dosenttina Aalto-yliopistoon kuuluvassa Helsingin kauppakorkeakoulussa. Hän on erikoistunut teknologiatutkimukseen ja käyttäjäläheisten innovaatioiden tutkimiseen. Pantzar on julkaissut tieteellisiä artikkeleita kuluttaja- ja teknologiatutkimuksen, taloustieteen ja tulevaisuudentutkimuksen alueilla.

****

Kestävän kehityksen ja arvojen rooli tapahtuma-alalla

Asiakkaat pitävät ekologisuutta tärkeänä ja siitä uskotaan tulevan pysyvä osa tulevaisuuden tapahtumatuotantoa. Meitä tapahtumantuottajia haastetaan siinä, miten huomioimme ekologisuuden toiminnassamme. Alan todellisuus on se, että pitää tasapainoilla kestävyyden, tuotannolle asetetun aikarajan ja budjetin rajoissa. Kestävien ja ekologisten tuotteiden käyttö vaatii tapahtumatuottajilta ja alihankkijoilta aikaa, rohkeutta ja kiinnostusta oppia uutta. Miten vastaamme asiakkaiden tapahtuma-alalle heittämään haasteeseen?

Maria Ekroth – Factor Nova Oy:n toimitusjohtaja. Hän on tapahtumien ja brändäyksen ammattilainen, joka uskoo kohtaamisten voimaan. Marialla on yli 20 vuoden kokemus erilaisista markkinointi-, koulutus- ja johtotehtävistä niin yritys, hyväntekeväisyys kuin järjestöpuolellakin.

****

Katastrofista innovaatioon – Tapahtumateollisuuden uusi ja uljaampi normaali

Puheenvuorossa pohditaan, miten luovan alan selviytymisstrategiat muotoutuvat kestäviksi ratkaisuiksi osana tapahtumateollisuuden ja tapahtumasponsoroinnin kasvavaa ekosysteemiä. Mitä on kohderyhmäinnovaatio, ja mitä uusia mahdollisuuksia virtuaaliset tapahtumat tuovat tapahtumasponsorointiin niin uusien levitystapojen kuin sponsoriviestin kohdentamisen kannalta?

Jones Häkkinen – Storia Productionin Sales Manager. Jones on visuaalisen viestinnän moniosaaja, podcast persoonallisuus ja muusikko. Hän ratkaisee parhaillaan Koronaviruksen runteleman kulttuurialan suurimpia haasteita osana Storia Productionsin semilive.fi palvelun ydintiimiä.

Liity jäseneksi

  • 1
  • 2

Tilaa uutiskirjeemme

Top
X