Hallitusvaalit 2020

SJTM Vuosikokous pidetään 19.5.2020, jossa valitaan jälleen uusi hallitus yhdistykselle. Vallitsevan virustilanteen vuoksi, kokous tullaan pitämään etäyhteyksin. Olemme pohtineet parhaita käytäntöjä istuvan hallituksen kesken, joilla voisimme lisätä demokraattisuutta, samalla huomioiden eri alojen monipuolisen edustuksen ja mahdollisimman tasaisen sukupuolijakauman. Hallituksen jäsenten toimikausi on kolme vuotta, jonka vuoksi tänä vuonna hallitukseen vapautuu kolme paikkaa.

Halukkaat ovat nyt ilmoittautuneet ja ehdokkaat julkaistaan lähiaikoina.

EHDOKKAAT 2020 – äänestä viimeistään 8.5.2020 mennessä

Äänestä tästä

Kati Kuusisto

CEO, Creative Executive

Lue lisää

Edustan seuraavaa ryhmää:

Sponsoroinnin asiantuntijat (toimistot, agentit, jne.)

Tapahtumien asiantuntijat (toimistot, yrittäjät)

Työkokemus:

Olen työskennellyt laaja-alaisesti ja monipuolisesti vuoden 2000 alkaen.
Aloitin tapahtumatuotantoyhtiössä assistenttina ja olen työskennellyt lähes kaikissa tuotannon ja suunnittelun tehtävissä aina tuotantojohtajaksi ja osakkaaksi asti. Toimistouran jälkeen olen työskennellyt itsenäisten tapahtumien tuotannoissa ja tuotannoista vastaavana eri yritysten palveluksessa. Tällaisia tapahtumia ovat mm. Slush, Dare to Learn, Lux Helsinki.
Nykyään olen osakkaana New Work Agency nimisessä toimistossa, joka tarjoaa asiantuntijapalveluita tapahtumakumppanuuksien tuotteistuksessa, myynnissä ja hyödyntämisessä sekä tapahtumabrändeille, että markkinoiville yrityksille.

Tavoitteesi yhdistyksen kehittämiseksi ja miksi olisit siihen sopiva?

Tavoitteeni on edesauttaa tapahtumien hahmottumista mediaksi ja työskennellä aktiivisesti koko tapahtuma- ja sponsorointiteollisuuden kehittämiseksi. Alamme on hyvin laaja sekä yhteiskunnallisesti vaikuttava, mutta monille toimijoille hahmottumaton. Tavoitteenani on että sekä markkinoijat ja yhteiskunnan toimijat hahmottavat tapahtuma- ja sponsorointiteollisuuden sekä tunnistavat sen yhtenä merkittävänä mediana.

LinkedIn

Jarno Kukila

Toimitusjohtaja, yrittäjä, konsultti

Lue lisää

Yritys/yhteisö: Shelter Gameroom Oy

Edustan seuraavaa ryhmää:

Sponsoroinnin asiantuntijat (toimistot, agentit, jne.)

Urheilun oikeuksien omistajat (Liitot, Liigat, Seurat, Urheilijat, Tapahtumat, jne.)

Tapahtumapaikat / Venuet

Muut (välinevuokraus, palvelut, media, koulutus, jne.)

Työkokemus:

Sponsorointi ja tapahtumamarkkinointi on käytännössä kulkenut mukana merkittävimmän osan urastani (15 vuotta), ja ollut osan urasta päätoimisena tehtävänä (Valo & Olympiakomitea, liiketoimintayksikkö).

2004-2008 Leaf Suomi: Tuoteryhmäpäällikkönä ja brändivastaavana vastannut mm. Tuplan, Läkerolin, Sisun, Tervaleijonan yhteistöistä sekä sponsoroinnista.
2008-2011 adidas Suomi: Suomen markkinointipäällikkö (adidas, adidas Originals & Reebok). Huippu-urheilu (sports marketing), entertainment marketing (DJ, taide, katutanssi, musiikki jne) sekä mm. rullalautailutiimin perustaminen / sponsorointi ja tapahtumat iso osa työnkuvaa.

2011-2013 Rabbit Merchandising, maajohtaja: Duudsonit-tuotemerkin oheistuoteliiketoiminnasta vastaava
2013-2016 Valon ja Suomen Olympiakomitea, liiketoimintayksikkö: kaupallinen johtaja ja myyntijohtaja. Sponsorointi päätyö yhdessä viisihenkisen tiimin kanssa. Olen ideoinut ja myynyt mm. palkitun Lasten Liike -konseptin sekä Suomen isoimmaksi yläkoulujen liikuntaohjelmaksi nousseen #munliike-ohjelman.

2016-2017 EuroFC / CEO – eurooppalaisen vapaaotteluorganisaation perustaminen, lanseeraus ja johtaminen.
2017-2020: yrittäjä, toimitusjohtaja ja konsultti. Kolme perustettua yritystä, neljä hallitusvastuuta sekä mm. sponsoroinnin konsultointia ja operatiivista tekemistä e-urheilun ja pelaamisen maailmassa. Perustajana Shelter Gameroom Oy:ssä – Suomen suurimmassa pelitilassa.

Tavoitteesi yhdistyksen kehittämiseksi ja miksi olisit siihen sopiva?

Sponsorointi ja tapahtumamarkkinointi ansaitsee saada sanansa kuuluviin entistä paremmin! Kasvu on ollut hyvää, mutta me tarvitsemme markkinana enemmän rohkeutta, kannustusta ja konkreettisten työkalujen jakamista eri tahoille. Parempi, vastuullisempi ja tuloksekkaampi liiketoiminta pitäisi olla kaikkien tavoitteena. Pidän näiden asioiden ajamista tärkeänä.

Olen istunut molemmilla puolilla pöytää sekä isojen brändien että oikeuksien omistajien puolella – tämä on ehdottomasti isoin vahvuuteni. Tätä kautta ymmärrykseni, osaamiseni, kokemukseni, näyttöni ja verkostoni ovat verrattain laajat Suomen mittakaavassa. Väitän ymmärtäväni, mitä onnistunut sponsorointi tänä päivänä on sekä sen vaatimukset esim. myynnin näkökulmasta. Minulla on valtalajien osaamisen lisäksi poikkeuksellisen monipuolinen näkemys vielä toistaiseksi marginaaliin luettavista sponsoroinnin alueista kuten e-urheilu, vapaaottelu, DJ-kulttuuri, katumuoti- ja taiteet.

 LinkedIn

Liisa Ketomäki

Toimitusjohtaja

Lue lisää

Yritys/yhteisö: Turun musiikkijuhlasäätiö

Edustan seuraavaa ryhmää:

Tapahtumapaikat /venuet

Tapahtumien asiantuntijat (toimistot, yrittäjät)

Muut (välinevuokraus, palvelut, media, koulutus jne.)

Työkokemus:

Olen vuodesta 2012 toiminut Turun musiikkijuhlasäätiön toimitusjohtajana. Säätiö järjestää vuosittain erilaisia tapahtumia, mutta päätapahtuma on elokuussa järjestettävät Turun musiikkijuhlat. Tätä ennen asuin kuusi vuotta ulkomailla ja toimin klassisen musiikin kentällä kahdessa manageritoimistossa: HarrisonParrott Ltd Lontoossa (maailman johtava klassisen musiikin agentuuri, joka edustaa lukuisia suomalaisia ykkösrivin taiteilijoita) ja Valmalete Pariisissa.

Tavoitteesi yhdistyksen kehittämiseksi ja miksi olisit siihen sopiva?

Haluaisin tuoda mukaan taidekentän toimijoiden näkemyksiä ja toisaalta lisätä taidekentän ymmärrystä siitä, mitä on ammattimainen kumppanuus- ja sponsorointiyhteistyö. Tässä ajassa on nähtävissä, että perinteisesti julkiseen tukeen ja esimerkiksi veikkausvoittovaroihin nojaava kulttuurisektori joutuu tulevaisuudessa kehittämään rahoituspohjaansa ja myös opettelemaan uusia lähestymistapoja varainhankintaan. Nyt on sen opiskelun ja uusien mallien rakentamisen aika. Haluaisin olla vaikuttamassa siihen, että näitä tapahtumasponsorointiin ja uusiin rahoitusmalleihin liittyviä keinoja kehitetään entisestään ja pyritään opettamaan taide- ja kulttuurikenttää niiden käyttöönotossa kulttuurikentän rahoituksen vahvistamiseksi.

LinkedIn

Maria Ekroth

Toimitusjohtaja

Lue lisää

Yritys/yhteisö: Factor Nova Oy

Edustan seuraavaa ryhmää:

Tapahtumien asiantuntijat (toimistot, yrittäjät)

Brändit (Yritykset, jotka käyttävät sponsorointia ja tapahtumia markkinoinnissaan

Työkokemus:

Olen positiivinen, energinen, tuloshakuinen ja erittäin hyvin verkostoitunut tapahtuma-alan, sponsoroinnin ja brändäyksen ammattilainen yli 20 vuoden työkokemuksella. Tapahtumat, niiden elämyksellisyys ja vaikuttavuus ovat intohimoni. Työkokemusta tapahtumista, sponsoroinnista ja brändäyksestä löytyy sekä järjestö- (Lastenklinikoiden Kummit, SOS-Lapsikylä, Reumaliitto), opetus- (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu) että yrityspuolelta (tapahtuma-alan yritykset Factor Nova, Luna Zelante.) Luonteeltani olen aktiivinen ja luova visionääri, joka näkee mahdollisuuksia ja tarttuu niihin.

Tavoitteesi yhdistyksen kehittämiseksi ja miksi olisit siihen sopiva?

Vahva kokemus järjestöjen toiminnasta, brändäyksestä, hallitustyöskentelystä, vaikuttamistyöstä, monialaisten verkostojen luomisesta ja keskinäisestä yhteistyöstä antaa hyvät mahdollisuudet edistää SJTM:n tavoitteita, lisätä järjestön vetovoimaa ja nostaa alan arvostusta.

LinkedIn

Marju Paju

Markkinointi – ja viestintäjohtaja

Lue lisää

Yritys/yhteisö: Olympiastadion / Stadion -säätiö

Edustan seuraavaa ryhmää:

Tapahtumapaikat /venuet

Työkokemus:

Olen toiminut markkinoinnin eri tehtävissä johtotasolla yli 20 vuotta. Sponsorointiyhteistyö, myynti, tapahtumat ja tapahtumamarkkinnointi ovat olleet merkittävä osa työnkuvaani. Koen edellä mainittuihin osa-alueisiin suurta kiinnostusta sekä ammattilisesti että henkilökohtaisella tasolla. Vuosien aikana olen toiminut myös sponsoroinnin ja markkinoinnin kouluttajana sekä toiminut em. teemojen osalta luottamushenkilönä ja vapaaehtoisena edistämässä sponsorointi- ja tapahtumamarkkinoinnin osaaamista.

Tavoitteesi yhdistyksen kehittämiseksi ja miksi olisit siihen sopiva?

Olen valmis tuomaan oman panostuskeni yhdistyksen vision ja strategian toteuttamiseksi ja toimimaan sponsoroinnin ja tapahtumamarkkinoinnin lähettiläänä edistäen SJTM:n tavoitteita Jaan mielellään omaa kokemusta ja tietämystä osaamisalueiltani tuottaen arvoa yhdistyksen jäsenille ja uusille potentiaalisille verkostoille.

 LinkedIn

Eero Kiiskinen

Toimitusjohtaja

Lue lisää

Yritys/yhteisö: FHRA Marketing Oy

Edustan seuraavaa ryhmää:

Tapahtumien asiantuntijat (toimistot, yrittäjät)

Brändit (Yritykset, jotka käyttävät sponsorointia ja tapahtumia markkinoinnissaan)

Kulttuurin oikeuksien omistajat (Museot, Festarit, Teatterit, Tuottajat, Orkesterit, Artistit, Levy-yhtiöt)

Urheilun oikeuksien omistajat (Liitot, Liigat, Seurat, Urheilijat, Tapahtumat, jne.)

Tapahtumapaikat /venuet

Työkokemus:

35-vuotta tapahtumien suunnittelussa ja toteutuksissa vahvasti mukana. RMC Light &Sound, Woltti

Group, Speed Promotion, Laakkonen konserni, Fhra American Car Show ym.

Tavoitteesi yhdistyksen kehittämiseksi ja miksi olisit siihen sopiva?

Vahva kokemus, taustalla tuhansia menestystapahtumis, visiönääri, tulevaisuuden tekijä, muutosjohtajuuden asiantuntija, minulla on paljon annettavaa tähän toimintaan.

LinkedIn

Juho Nenonen

Luova johtaja, ammattiurheilija, yrittäjä

Lue lisää

Yritys/yhteisö: Sportspot Oy

Edustan seuraavaa ryhmää:

Sponsoroinnin asiantuntijat (toimistot, agentit jne.)

Tapahtumien asiantuntijat (toimistot, yrittäjät)

Muu: Urheilujohtamisen tutkimus ja opetus

Työkokemus:

Ammattiurheilija 15 vuotta, urheilujohtamisen opetus/tutkimustyö kahdeksan vuotta, Sponsoroinnin tuotteistamiseen erikoistuneen Sportspot Oy:n perustaja ja aiheen parissa työskennellyt viimeiset neljä vuotta. Lukusia tehtäviä erilaisissa urheilun markkinointiin ja tuotteistamiseen liittyvissä projekteissa mm. mukana arvoa urheilusta tutkimushankkeessa, jossa tutkittiin sitä, miten urheilun kautta voidaan tuottaa arvoa yritysmaailmalle. Kokemusta hallitustyöskentelystä Sportspot Oy:ssä ja koripallon pelaajayhdistyksessä. Vastannut Suomen ensimmäisen yliopistotasoisen urheilujohtamisen sivuainekokonaisuuden suunnittelusta kauppatieteiden tiedekunnassa.

Tavoitteesi yhdistyksen kehittämiseksi ja miksi olisit siihen sopiva?

Tällä hetkellä SJTM ry:ssä on alle 200 jäsentä. Suomessa on yli 280 000 yritystä. Huomattavasti yli  kahdelle sadalle Suomen yrityksistä olisi kannattavaa olla jäsen tässä ry:ssä.

Tavoitteeni on nostaa jäsenmäärää ja tätä kautta nostaa SJTM Ry:n yhteiskunnallista arvostusta ja merkitystä alan johtavana asiantuntijana. Näen myös, että Suomessa on tilaus toimijalle, joka edistäisi systemaattisesti sponsoroinnin ja tapahtumamarkkinoinnin tieteellistä tutkimusta. Uskon, että tässä SJTM voisi ottaa myös tällä saralla suuremman roolin ja edistää edellä mainittuja tavoitteita.

Olisin oikea henkilö edistämään näitä tavoitteita, koska 1. Pystyn auttamaan SJTM ry:tä tuotteistuksessa, jotta se olisi houkuttelevampi uusille jäsenille 2. Pystyn auttamaan uusien konseptien myymisessä 3. Pystyn edistämään tutkimusten tekemistä/oppilaitosyhteistyötä omien verkostojeni kautta.

LinkedIn

Soineli Jormakka

Head of brand and Sponsorship

Lue lisää

Yritys/yhteisö: OP

Edustan seuraavaa ryhmää:

Brändit (yritykset, jotka käyttävät sponsorointia ja tapahtumia markkinoinnissaan)

Työkokemus:

Olen toiminut yli 10 vuotta erilaisissa brändin, markkinoinnin ja viestinnän tehtävissä. Toimenkuviini on aina sisältynyt myös sponsorointikumppanuuksien johtaminen ja brändin vahvistaminen tapahtumamarkkinoinnin keinoin. Olen toiminut nuorempana myös myös tapahtumatuottajan tehtävissä.

Tavoitteesi yhdistyksen kehittämiseksi ja miksi olisit siihen sopiva?

Hyvin suunnitelluilla kohtaamisilla voidaan vahvistaa brändiä ja jättää ainutkertainen muistijälki asiakkaaseen. Haluan olla mukana edistämässä entistä merkityksellisimpiä kohtaamisia tuomalla yhdistyksen toimintaan näkökulmia yrityselämän puolelta ja rakentamalla avointa dialogia eri toimijoiden kesken. Uskon, että vankka kokemukseni “kummaltakin puolelta pöytää” antavat erinomaisen pohjan toiminnan kehittämiselle ja verkostojen rakentamiselle.

LinkedIn

Hanne Nuutinen

Founder, Event Specialist

Lue lisää

Yritys/yhteisö: Huipulle Concept

Edustan seuraavaa ryhmää:

Sponsoroinnin asiantuntijat (toimistot, agentit jne.)

Tapahtumien asiantuntijat (toimistot, yrittäjät)

Brändit (yritykset, jotka käyttävät sponsorointia ja tapahtumia markkinoinnissaan)

Työkokemus:

Yrittäjänä (useissa yrityksissä) vuodesta 1999-2002 ja 2015 lähtien
tapahtumien ja elämysteollisuuden parissa eri työ- ja harrastustehtävissä yli 20v. promootiotyöntekijästä-myyjä-markkinoija-sponsori-tapahtumatyöntekijä-tapahtumatuotannon johtaja-tuotteistaja-sisällön tuottaja-ravintola-hotelli-catering-tapahtuma-alan johtaminen eri yrityksissä ja järjestöissä yli 10v,
Useita luottamustoimia hallitusrooleissa eri yhdistyksissä, joista oppia, kokemusta ja näkemystä

Tavoitteesi yhdistyksen kehittämiseksi ja miksi olisit siihen sopiva?

* kehittää alaa ja toimijoiden yhteistyötä entistä paremmaksi yritysten ja alan eri toimijoiden välillä * tuoda kv-osaamista, toimijoita ja näkemystä toimintaan
* konseptoida ja tavoitteellistaa yhdistyksen tekemistä alan merkittäväksi toimijaksi Suomessa
* hyödyntää mediaa yhdistyksen toiminnassa

miksi minä ja miten?
-> auttaa ja järjestää koulutuksia, tapahtumia, kyselyitä, etc jäsenille
-> tehnyt vastaavia toimia eri yrityksissä ja yhdistyksissä menestyksekkäästi
-> aktiivinen nainen, jolla on laajat verkostot ja luontainen kyky yhdistää eri toimijoita luoden kaupallista hyötyä sekä lisäarvoa kunkin toimintaan.
-> Konseptointi, sisällön tuotanto, tavoitteiden asettaminen, strateginen johtaminen vahvuuksia. -> monipuolinen kokemus alalta eri puolilta: myyjänä, markkinoijana, tekijänä, tuottajana, johtajana useissa eri korporaatioissa ja eri rooleissa työntekijästä johtoon

LinkedIn

Sanne Laine

Markkinointipäällikkö

Lue lisää

Yritys/yhteisö: Loiste Energia

Edustan seuraavaa ryhmää:

Brändit (yritykset, jotka käyttävät sponsorointia ja tapahtumiia markkinoinnissaan)

Työkokemus:

 

Olen tehnyt tapahtumia, markkinointia, viestintää ja sponsorointia vaihtelevalla painotuksella, työnkuvasta riippuen, vuodesta 2005 alkaen. Viimeiset 6 vuotta olen vastannut energiayhtiö Loisteen markkinoinnista ja sponsoroinnista kokonaisuudessaan.

Tavoitteesi yhdistyksen kehittämiseksi ja miksi olisit siihen sopiva?

 Olisi erittäin mielenkiintoista ja haastavaa päästä osallistumaan omaa sydäntä lähellä olevan alan yhdistyksen kehittämiseen. Omiksi vahvuuksiksini näen kyvyn yhdistellä asioita nopeasti ja uudella tavalla sekä monipuolisen kokemuksen sponsoroinnin tekemisestä hyvin tuloksin. Tulevaisuudessa bisnes on yhä vahvemmin tunnebisnestä ja siihen tarvitaan niin näkemystä, uuden oppimista kuin mahdollistavaa verkostoitumista. Yhdistys tukee hienosti mahdollisuuksia etsiä ja tehdä liiketoiminnasta toimivaa ja kannattavaa ajankohtaisella tavalla ja haluaisin mieluusti antaa oman panokseni alan kehittämiseen ja kasvattamiseen.

LinkedIn