
Sponsorointi ja sen avulla markkinoiminen kehittyvät koko ajan – yhä useampi brändi luottaa sen voimaan. Me Sponsorointi & Tapahtumamarkkinointi Ry:ssä haluamme pysyä mukana kehityksessä, ja osaltamme olla mukana rakentamassa alasta yhä parempaa. Tämä missiona teetimme jälleen vuotuisen sponsorointi- ja tapahtumabarometri-tutkimukset. Tulosten avulla voimme ymmärtää syvemmin ja enemmän, ja auttaa myös jäseniämme ymmärtämään sekä kohottamaan yhä korkeammalle onnistuneiden kampanjoiden avulla.
Teettämämme tutkimuksen tulokset ovat vähintäänkin lupaavat. Sponsorointiala on Suomessakin kasvussa – vaikka olemmekin vielä esimerkiksi Ruotsin jäljessä. Tulokset lupaavat kuitenkin meille hyvää tulevaisuutta.
Yrityksistä 71 % aikoo kasvattaa tai pitää ennallaan sponsorointi-investointiensa tason.
Katso barometriraportit sponsoroinnin ja tapahtumien osalta: