SPOT sai uudet jäsenet hallitukseen

29/05/2020

Nimiuudistuksen lisäksi SPOT sai 28.5. vuosikokouksessa myös uuden hallituksen. Kolmen vuoden hallituskauden jälkeen hallituspaikkansa luovuttivat Liisa Eerola, Jyrki Aittola ja Alexander Sneen. SPOT kiittää heidän merkittävästä panoksesta yhdistyksen kehittämiseksi.

Haluamme lisätä avoimuutta yhdistyksessä ja siksi tänä vuonna jäsenten oli mahdollisuus asettua ehdolle hallitukseen. Valinnan tueksi järjestettiin neuvoa antava jäsenäänestys, jonka pohjalta hallitus teki esityksen uusiksi jäseniksi. Valinnassa huomioitiin äänten lisäksi myös eri ryhmien tasainen edustus.

Uusiksi jäseniksi valittiin

SOINELI JORMAKKA

Titteli: Head of brand and Sponsorship

Yritys/yhteisö: OP

Edustan seuraavaa ryhmää:

Brändit (yritykset, jotka käyttävät sponsorointia ja tapahtumia markkinoinnissaan)

Työkokemus:

Olen toiminut yli 10 vuotta erilaisissa brändin, markkinoinnin ja viestinnän tehtävissä. Toimenkuviini on aina sisältynyt myös sponsorointikumppanuuksien johtaminen ja brändin vahvistaminen tapahtumamarkkinoinnin keinoin. Olen toiminut nuorempana myös myös tapahtumatuottajan tehtävissä.

Tavoitteesi yhdistyksen kehittämiseksi ja miksi olisit siihen sopiva?

Hyvin suunnitelluilla kohtaamisilla voidaan vahvistaa brändiä ja jättää ainutkertainen muistijälki asiakkaaseen. Haluan olla mukana edistämässä entistä merkityksellisimpiä kohtaamisia tuomalla yhdistyksen toimintaan näkökulmia yrityselämän puolelta ja rakentamalla avointa dialogia eri toimijoiden kesken. Uskon, että vankka kokemukseni “kummaltakin puolelta pöytää” antavat erinomaisen pohjan toiminnan kehittämiselle ja verkostojen rakentamiselle.

LinkedIn

*******

KATI KUUSISTO

Titteli: CEO, Creative Executive

Yritys/yhteisö: New Work Agency Oy

Edustan seuraavaa ryhmää:

Sponsoroinnin asiantuntijat (toimistot, agentit, jne.)

Tapahtumien asiantuntijat (toimistot, yrittäjät)

Työkokemus:

Olen yksi perustettavan Tapahtumateollisuus ry:n päätoimijoista. Olen työskennellyt tapahtuma-alalla laaja-alaisesti ja monipuolisesti vuoden 2000 alkaen.

Aloitin tapahtumatuotantoyhtiössä assistenttina ja olen työskennellyt lähes kaikissa tuotannon ja suunnittelun tehtävissä aina tuotantojohtajaksi ja osakkaaksi asti. Toimistouran jälkeen olen työskennellyt itsenäisten tapahtumien tuotannoissa ja tuotannoista vastaavana eri yritysten palveluksessa. Tällaisia tapahtumia ovat mm. Slush, Dare to Learn, Lux Helsinki.

Nykyään olen osakkaana New Work Agency nimisessä toimistossa, joka tarjoaa asiantuntijapalveluita tapahtumakumppanuuksien tuotteistuksessa, myynnissä ja hyödyntämisessä sekä tapahtumabrändeille, että markkinoiville yrityksille.

Tavoitteeni on edesauttaa tapahtumien hahmottumista mediaksi ja työskennellä aktiivisesti koko tapahtuma- ja sponsorointiteollisuuden kehittämiseksi. Alamme on hyvin laaja sekä yhteiskunnallisesti vaikuttava, mutta monille toimijoille hahmottumaton. Tavoitteenani on että sekä markkinoijat ja yhteiskunnan toimijat hahmottavat tapahtuma- ja sponsorointiteollisuuden sekä tunnistavat sen yhtenä merkittävänä mediana.

LinkedIn

*******

JARNO KUKILA

Titteli: Toimitusjohtaja, yrittäjä, konsultti

Yritys/yhteisö: Shelter Gameroom Oy

Edustan seuraavaa ryhmää:

Sponsoroinnin asiantuntijat (toimistot, agentit, jne.)

Urheilun oikeuksien omistajat (Liitot, Liigat, Seurat, Urheilijat, Tapahtumat, jne.)

Tapahtumapaikat / Venuet

Muut (välinevuokraus, palvelut, media, koulutus, jne.)

Työkokemus:

Sponsorointi ja tapahtumamarkkinointi on käytännössä kulkenut mukana merkittävimmän osan urastani (15 vuotta), ja ollut osan urasta päätoimisena tehtävänä (Valo & Olympiakomitea, liiketoimintayksikkö).

2004-2008 Leaf Suomi: Tuoteryhmäpäällikkönä ja brändivastaavana vastannut mm. Tuplan, Läkerolin, Sisun, Tervaleijonan yhteistöistä sekä sponsoroinnista.

2008-2011 adidas Suomi: Suomen markkinointipäällikkö (adidas, adidas Originals & Reebok). Huippu-urheilu (sports marketing), entertainment marketing (DJ, taide, katutanssi, musiikki jne) sekä mm. rullalautailutiimin perustaminen / sponsorointi ja tapahtumat iso osa työnkuvaa.

2011-2013 Rabbit Merchandising, maajohtaja: Duudsonit-tuotemerkin oheistuoteliiketoiminnasta vastaava

2013-2016 Valon ja Suomen Olympiakomitea, liiketoimintayksikkö: kaupallinen johtaja ja myyntijohtaja. Sponsorointi päätyö yhdessä viisihenkisen tiimin kanssa. Olen ideoinut ja myynyt mm. palkitun Lasten Liike -konseptin sekä Suomen isoimmaksi yläkoulujen liikuntaohjelmaksi nousseen #munliike-ohjelman.

2016-2017 EuroFC / CEO – eurooppalaisen vapaaotteluorganisaation perustaminen, lanseeraus ja johtaminen.

2017-2020: yrittäjä, toimitusjohtaja ja konsultti. Kolme perustettua yritystä, neljä hallitusvastuuta sekä mm. sponsoroinnin konsultointia ja operatiivista tekemistä e-urheilun ja pelaamisen maailmassa. Perustajana Shelter Gameroom Oy:ssä – Suomen suurimmassa pelitilassa.

Tavoitteesi yhdistyksen kehittämiseksi ja miksi olisit siihen sopiva?

Sponsorointi ja tapahtumamarkkinointi ansaitsee saada sanansa kuuluviin entistä paremmin! Kasvu on ollut hyvää, mutta me tarvitsemme markkinana enemmän rohkeutta, kannustusta ja konkreettisten työkalujen jakamista eri tahoille. Parempi, vastuullisempi ja tuloksekkaampi liiketoiminta pitäisi olla kaikkien tavoitteena. Pidän näiden asioiden ajamista tärkeänä.

Olen istunut molemmilla puolilla pöytää sekä isojen brändien että oikeuksien omistajien puolella – tämä on ehdottomasti isoin vahvuuteni. Tätä kautta ymmärrykseni, osaamiseni, kokemukseni, näyttöni ja verkostoni ovat verrattain laajat Suomen mittakaavassa. Väitän ymmärtäväni, mitä onnistunut sponsorointi tänä päivänä on sekä sen vaatimukset esim. myynnin näkökulmasta. Minulla on valtalajien osaamisen lisäksi poikkeuksellisen monipuolinen näkemys vielä toistaiseksi marginaaliin luettavista sponsoroinnin alueista kuten e-urheilu, vapaaottelu, DJ-kulttuuri, katumuoti- ja taiteet.

LinkedIn

Tervetuloa mukaan uudet hallituksen jäsenemme!

TÄSTÄ pääset katsomaan koko hallituksen kokoonpanon.

Top
X