Kuvaus

Komero halusi viestiä Perttu Hyvärisen & Manazeri Lelu Ojansivun kanssa solmitun yhteistyösopimuksen samanaikaisesti tuotemarkkinoinnin kanssa. Kahdessa eri kampanjavideossa esitellään Komeron jo tunnettu Ateriakippo sekä uusi Valmissoppa -tuotesarja. Tuotteet esiteltiin huumorivetoisilla laadukkailla videotuotannoilla.

Komeron kahden videon markkinointitempauksessa yhdistyi oivallisesti

- brändäävä mainonta

- taktinen mainonta myynninedistämiseen

- urheilumarkkinointi

- yhteistyölanseeraus

- tuotelanseeraus

Sponsoroinnin suunnittelu

Vuonna 2023 Komero solmi yhteistyösopimuksen hiihtäjä Perttu Hyvärisen kanssa. Alusta asti oli selvää, että säkenöivän sukkelasti brändiviestintäänsä jalkauttava Komero haluaa tuottaa Ateriakippojen ja Valmissoppien lanseerausmarkkinointiin konseptin, joka nostaa urheilijan brändiarvoa, kiinnostaa suurta yleisöä ja kannustaa kokeilemaan Komeron erityisen hyvin liikkujille suunnattuja ruokavaihtoehtoja. Strategiaksi valittiin tyylilajiltaan huumori. Lanseerauksien toteuttamiseen valjastettiin alueellisesti tunnustetut markkinoinnin ja liikkuvan kuvan osaajat Akseli Muraja & Raine Siltala.

Konkreettinen tavoite molemmilla kampanjoilla oli saavuttaa viraalit julkaisut ilman maksettua mainontaa. Halusimme lanseerata Ateriakipon uudelleen isolle yleisölle positiivisella tavalla siten, että yhteistyö yksilöurheilijan kanssa saadaan viestittyä samassa yhteydessä.

Tämän jälkeen olikin luontaista käyttää toimivaa konseptia Komeron uuden tuotesarjan Valmissoppien lanseerauksessa.

Toteutus

Julkaisut toteutettiin uuden trendin aallolla yhteistyöjulkaisuina Instagram viestipalvelussa yhdessä Hyvärisen ja Manazeri Lelu Ojansivun kanssa. Samassa yhteydessä videoiden lyhytversiota esitettiin valtakunnallisilla maksutelevisiokanavilla.

Sponsoroinnin onnistumisen arviointi

110 % onnistuminen kaikilla mittareilla mitattuna.

Tutustu myös näihin

Ei liittyviä caseja