Kuvaus

Battery palasi Ruisrockin yhteistyökumppaniksi kesällä 2023 uudella kulmalla, yhdistäen brändin voimakkaasti Ruisrockin artistiohjelmaan sekä alueelliseen mainontaan että tuotteen rajattuun saatavuuteen tapahtuman ajan.

Batteryn syvä yhteistyö Isac Elliotin kanssa Battery Remix22 tuotteen kehityksestä kulminoitui kampanjamarkkinointiin että Ruisrockin rantalavalle huipentuneeseen keikkaan, jossa tuotteen saatavuus PT-kaupoista julkistettiin konsertin päätösbiisin aikana.

Battery Remix22 oli saatavilla eksklusiivisesti vain Ruisrockissa tapahtuman ajan sekä Ruisrockin jälkeisestä maanantaista alkaen taas re-dropina kaupoissa.

Sponsoroinnin suunnittelu

Rajoitetun ajan kausituotteeksi tarkoitettu tuote ylitti kaikki myyntitavoitteet ja saavutti hetkellisesti yli 5% markkinaosuuden energiajuomamarkkinasta vuonna 2022. Vuonna 2023 suosittu tuotevariantti tuotiin Isac Elliotin kehittelemänä rakentamaan molempien osapuolten mielikuvaa muodostaen nuorelle aikuiselle relevanttia sisältöä. Ruisrock kohdeyleisönä vastasi tähän tavoitteeseen erinomaisesti.

Yhteistyö on mahdollistanut Batterylle keinon tavoittaa ja vahvemmin resonoida nuorissa aikuisissa sekä samalla uusiutua.

Toteutus

Batteryn mainonta kohdennettiin Turun sekä pääkaupunkiseudun alueelle tapahtuman aikana.

Yhteistyöstä kerrottiin sekä Ruisrockin että brändin kanavissa, ulkomainonnassa sekä Isac Elliotin yhteistyöhön kuuluvissa somenostoissa.

Sinebrychoffin yhteistyökumppani Mellakka events valjasti festivaalialueelle vievän tien (tunnetummin termillä via dolorosan) tuotesamplingillä sekä Niityn että Rannan anniskelualueet myyntipisteillä. Kuluttajien kompostoituville Battery-mukeille varatut kierrätyspisteet sekä roskapartio huolehtivat ympäristön siisteydestä koko festivaalien ajan. 

Vaikuttajille varatulla backstagella, tarjottiin aamupäivisin cryo-hoitoja virkistäväksi päivän avaukseksi.

Kuluttajilla oli mahdollisuus myös noutaa Batteryn rannan pisteeltä sunnuntaina geelikynsilakkauksia maksutta.

Isac Elliot halusi juhlistaa yhteistyötään Batteryn kanssa lavalle tuotavalla jättitölkillä, josta hän julkisti Battery Remix22 tuotteen re-drop saatavuuden kaupoista tapahtuman jälkeisenä maanantaista alkaen.

Mellakka Events toteutti kumppanitoteutuksen suunnittelun ja tuotannon, aktivointien suunnittelun sekä jalkautuksen festareilla. Tuotannossa sitouduttiin tuotteen myynnillisten toimintojen vahvistamiseen Ruisrockin kaupallisten tavoitteiden saavuttamiseksi.

Lisäksi Ruisrockin kanavissa nostettiin tuotepalkinotkilpailuja sekä kumppanuuteen liitettyjä nostoja.

Sponsoroinnin onnistumisen arviointi

Batteryn some (luvut eivät sisällä Ruisrockin kanavien tai Isac Elliotin tekeminen nostojen dataa):

TikTok: reach 853K (71% kohderyhmästä) 16 000 tykkäystä, 511 kommenttia ja 495 jakoa

Jodel: impressions 998k, 400 upvotes

Snapchat: reach 653k (60% kohderyhmästä)

Instagram: reach 117 856 (+70% kohderyhmästä)

DOOH: impressions 272k

Brändin sekä mielikuvan rakennuksen tavoitteet arvotettiin festivaalin aikana tehtyä tuotemyyntiä korkeammaksi.

Mielikuvalliset tavoitteet:

Sekä yhteistyön että että tuotehaluttavuuden saavutettavat tavoitteet ylitettiin odotusten.

Sekä Batteryn että Isac Elliotin mielikuva parani kuluttajtutkimuksissa ja Batteryn muistijälki nousi Sinebrychoffin teettämässä tutkimuksessa. 66% kyselyyn vastaajista muisti Batteryn kumppanina tapahtumassa.