Kuvaus

Miro Heiskanen lahjoittaa yli sata uutta huippumailaa pääkaupunkiseudun junioreille yhdessä Viima Hockeyn ja CCM:n kanssa. Hyväntekeväisyyskampanja kantaa nimeä ”Miro’s sticks for kids”.

Kampanjan tarkoituksena on auttaa taloudellisesti tai sosiaalisesti haastavassa tilanteessa olevia jääkiekon harrastajia sekä pelaajia, jotka ovat poikkeuksellisen omistautuneita lajille sekä esimerkillisiä pelaajia omissa joukkueissaan. Jokaisen pääkaupunkiseudun U8- U15 -joukkueen yhdelle pelaajalle lahjoitetaan täysin uusi CCM- Super Tacks AVS 5 Pro -maila. Mailakampanja on osa Miro Heiskasen kädenojennusta junioreille. Kesällä 2022 Heiskanen järjesti yhdessä Viima Hockeyn kanssa ensimmäisen nimikkoleirinsä Espoossa. Leiri tulee jälleen heinäkuussa 2023 ja osa sen tuotoista ohjataan Miro’s sticks for kids –kampanjalle. Sekä leiristä että mailakampanjasta tehdään jokavuotinen tapahtuma. 

Sponsoroinnin suunnittelu

Sponsorointia lähdetiin tekemään, koska halusimme antaa takaisin juniorikiekkoilijoille, sekä tuoda piristystä lapsille, jotka elävät mahdollisesti haasteellisissa tilanteessa. Samalla halutiin hyväntekeväisyyskulmalta markkinoida Miro Heiskasen kesän 2023 leiriä, jossa osa leirintuottoista ohjataan ensi joulun ”Miro´s Sticks for kids” kampanjaan. Nykypäivänä, jokaiselle ammattiurheilijalla tulisi olla hyväntekeväisyyskohde, jolla hän antaa takaisin yhteiskunnalle. Näimme, että tämä on poikkeuksellinen tapa saada konkreettista hyvää aikaiseksi PK- seudun junioreille.

Toteutus

Sponsorointia hyödynnettiin viestinnässä mm. Helsingin Sanomien koko aukeaman artikkelilla, sosiaalisen median näkyvyydellä, niin Heiskasen-, Viima Hockeyn- , CCM:n-, yhteistyökumppaneiden-, sekä itse palkittujen pikku juniorien tileillä. Kontaktoimalla kaikki PK- seudun junioriorganisaatiot saimme voittajien lisäksi markkinoitua kampanjaa suoraan kaikille pelaajille ja heidän vanhemmilleen.

Sponsoroinnin onnistumisen arviointi

Tapahtuma onnistui suhteessa tavoitteisiin sekä käytettyihin investointeihin nähden erittäin hyvin. Kampanja sai todella paljon posiitiivista palautetta, niin Mirolle kuin Viimalle sekä CCM:lle. Kun päätavoite oli ilahduttaa lapsia, niin siinä mielessä tavoite toteutui täydellisesti! Viestinnällinen tavoite oli saada näkyvyyttä ensi kesän leireille sekä Mirolle henkilökohtaisesti. Sen lisäksi toivoimme Viimalle brändinäkyvyyttä ja CCM:n uudelle mailalle lisäboostia. Nekin tavoitteet onnistuivat erinomaisesti.