”Mihin suuntaan aiot viedä SPOTia?”
Ymmärrän kysymyksen asettelun uudesta puheenjohtajasta kiinnostuneiden näkökulmasta.
SPOT toimii liimapintana niin kulttuurille kuin urheilulle, tapahtumille ja vaikuttajille sekä oikeuksien omistajille ja brändeille.
Henkilökohtaisesti tulen pitämään tämän aina mielessäni. Sen lupaan. Yhdistämme alan toimijat. Toimijat, jotka uskovat ja tietävät sekä ovat kiinnostuneita sponsoroinnin ja tapahtumien voimasta.
Yhteisömme on täynnä tekijöitä. Tekijöitä, jotka edistävät toiminnallaan sponsoroinnin ja tapahtumien merkityksellisyyttä sekä tuloksellisuutta markkinointiviestinnän keinona.
Tähän väliin teen paljastuksen. En tiedä, enkä osaa kaikkea. Jos odotit kaikkivoipiasta sponsoroinnin jumalhahmoa; tulet pettymään. Onnekseni ei sellaista taida olla olemassakaan. Tulen ja koko organisaatiomme tulee olemaan silmät ja korvat auki alamme kasvun mahdollistamiseksi. On syytä osata kuunnella ja siten palvella. Kiitänkin edellistä puheenjohtajaa Raakel Koittolaa palveluasenteen vaalimisesta SPOTin toiminnassa.
Mihin suuntaan SPOT on sitten menossa?
Ennen vastaustani, johon olet saanut jo voimakkaita viitteitä, haluan nostaa vielä esiin viimeisten vuosien haastavuuden. Myös SPOTissa olemme hakeneet säästöjä taloustilanteen sanelemana. Tämä ei kuitenkaan ole pysäyttänyt tai tule pysäyttämään toimintaamme. Olemme ja haluamme olla yhdistävä voima tapahtumien avulla, olemme panostaneet markkinointiviestintään Lauran ja Jonesin voimin (ps. ota Sponssipodi haltuun) ja uskaltaneet investoida erityisesti SPOT Awardsiin.
Luonteeni puolesta olen taipuvainen uskomaan hyvään. Iloksemme myös viimeisin Sponsorointibarometri antoi kasvun viitteitä. Hallituksemme, joka nyt täydentyi viidellä uudella kovan luokan osaajalla, suuntaa katsettaan ja tekojaan kasvuun. Sitä haemme.
Se vastaus.
En ole sitä itse keksinyt. Voit lukea sen kotisivuiltamme:
”Sponsorointi & Tapahtumat ry on riippumaton yhteisö, jonka tehtävänä on yhdistää alan toimijat, lisätä sponsoroinnin ja tapahtumamarkkinoinnin tuloksellisuutta, osaamista ja arvostusta. Visiomme on tehdä sponsoroinnista ja tapahtumamarkkinoinnista merkittävimmän markkinointikeinon menestykseen.”
Olen, ja koko hallitus, on sitoutunut edistämään SPOTin toimintaa. En usko hokkus pokkus -temppuihin. Olen systemaattisuuden, suunnitelmallisuuden ja reagointivalmiuden puolesta puhuja. Olemme viimeisten vuosien aikana tehneetkin paljon töitä systemaattisuuden ja suunnitelmallisuuden näkökulmista; oli kyse sitten järjestettävistä tapahtumista tai käsiteltävistä teemoista. Laadukkaan perustyön varaan voimme rakentaa kasvua.
Ja tärkeimpänä, yhdessä jäsenistön kanssa määrittelemme suunnan. Nykyinen strategiakausi loppuu tähän vuoteen ja olemme aloittaneet uuden strategian työstämisen.
Nyt on aika vaikuttaa.
Pyydän täyttämään strategiakyselymme tai olemaan suoraan yhteydessä allekirjoittaneeseen.
Kiitän luottamuksesta. Silmäni ja korvani sekä kalenterini ovat auki SPOTin hyväksi.