
5.5.2023
Vierasblogi: MM-kisat aktivoivat yritykset ja brändit
Tässä blogikirjoituksessa SPOT:n hallitusalumni Toni Nikunen tarkastelee alkavia jääkiekon MM-kisoja kumppanuuksien näkökulmasta.
5.5.2023
Tässä blogikirjoituksessa SPOT:n hallitusalumni Toni Nikunen tarkastelee alkavia jääkiekon MM-kisoja kumppanuuksien näkökulmasta.
21.3.2023
Tässä blogissa hallituksemme jäsen Sanna Laine käsittelee, mitä tulee ottaa huomioon sponsoroinnin ostamisessa.
23.2.2023
Tämä kirjoitus käsittelee sponsoroinnin budjetointia ja tuo aiheeseen näkökulmia. Yksinkertaisinta on budjetoida sponsoroinnille oma rivinsä markkinointiviestinnän kuluihin. On kuitenkin hyvä ymmärtää mistä tuon rivin kustannukset koostuvat.
20.1.2023
Olen tehnyt markkinointia ja viestintää jo pitkään. Viime vuosina olen jo voinut sanoa samaa sponsoroinnista. Minulta usein kysytään miten olen tähän rooliin päässyt. Moni haluaisi tehdä samaa. Sanoisin, että tähdet ovat olleet kohdillaan ja sen jälkeen homma onkin vaatinut raakaa työtä ja paljon.
13.12.2022
Kulunut vuosi on avannut maailmaa uudella ja poikkeuksellisella tavalla. Toisaalta samaan aikaan hankaluuksilta ja poliittisilta vaikeuksilta ei ole säästytty toimintaympäristössämme. Kukaan ei vielä viime vuoden alussa kuvitellut, että näemme koronan lisäksi myös sotaa, varsinkaan näin läheltä.Kulunut syksy on kuitenkin antanut uskoa uuteen. Toivoa siihen, että ihmisten kohtaaminen on täysin normaalia suurissakin joukoissa. Perheet, yhteisöt, työpaikat ja koulut saavat hiljentyä jouluun tänä vuonna yhdessä.
10.11.2022
Sponsoroinnissa puhutaan toisinaan siitä, että mainos- ja mediatoimistot jarruttavat brändien sponsorointisopimusten syntyä. Olen kuullut itsekin paljon tarinoita, miten yhteistyöneuvottelut ovat brändin kanssa jo pitkällä, ja yhteinen näkemys ja innostus molemminpuolin syntynyt. Sen jälkeen mielipidettä kysytään mainos- tai mediatoimistolta, ja valtaosa neuvotteluista kuulemma kariutuu tähän. Mutta onko asia todella näin, vai onko kyseessä vain myytti?
9.10.2022
Ilmastonmuutos on ollut pinnalla pitkään, erityisesti nyt taas energiakriisin kohdatessa meitä. Hyvästä syystä, sillä toimia pitäisi tehdä jo eilen. Euroopan Unionissa olikin kansalaisten taholta lakialoite, jonka tavoite oli kieltää niin fossiilisten polttoaineiden kuin kulkuneuvojen mainonta kokonaisuudessaan. Lisäksi haluttiin kieltää fossiilisten polttoaineiden markkinalla toimivien yritysten sponsorointitoiminta. Aloitteeseen kerättiin vuoden ajan allekirjoituksia, lokakuuhun 2022 asti. Hieno aloite ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi, voin todeta.
17.8.2022
Maailma on vihdoin auki, vaikka kysymysmerkkejä huiteleekin silmänurkassa. Haluan uskoa siihen, että tuleva vuosi mahdollistaa enemmän kohtaamisia meille kaikille. Jokainen tekee varmasti kaikkensa, etenkin sillä parin viime vuoden oppimiskäyrällä, että tapahtumat ja yhteiset hetket ovat turvallisia. Nyt voimme katsoa tulevaan optimistisina ja kehittää alaamme yhdessä.
Sponsorointi & Tapahtumat ry on riippumaton yhteisö, jonka tehtävänä on yhdistää alan toimijat, lisätä sponsoroinnin ja tapahtumamarkkinoinnin tuloksellisuutta, osaamista ja arvostusta.
Töölönkatu 51 B, 00250 Helsinki
+358 40 830 6003laura.sandstrom@spot.fi© 2022 Sponsorointi ja Tapahtumat ry