Mitä kaikkea työsi pitää sisällään?
Vedän LähiTapiolassa sponsoroinnin ja asiakaskommunikaation tiimiä. Vastaan LähiTapiolan valtakunnallisesta sponsorointiyhteistyöstä, sponsoroinnin linjauksistamme sekä sisältökonsepteista. Tällä hetkellä fokusoimme tekemisessä lasten ja nuorten liikkumiseen,kumppaneitamme ovat Suomen Palloliitto ja Olympiastadion. Asiakaskommunikaation osalta vastuullani on tiimini kanssa koordinoida ja yhtenäistää LähiTapiolan asiakasviestintää eri kanavissa.

Miten päädyit juuri tähän työpaikkaan?
Olen aina pitänyt palvelutoimialasta ja aikanaan hankin lapsivakuutuksen Tapiolasta. Palvelukokemus oli niin hyvä, että kiinnostuin yhtiöstä ja tällä tiellä ollaan! Olin myös työskennellyt aiemmin vakuutusedustajana toisessa yhtiössä.

Millaisten sidosryhmien / verkoston kanssa teet työtä?
LähiTapiolan sisällä tuoteyhtiöidemme sekä 19 alueyhtiön kanssa – olemme paikallinen yhtiöryhmä ja iso osa kokonaissponsoroinnista toteutetaan paikallisesti mm. eri urheiluseurojen kanssa. Olen tukemassa alueyhtiöidemme markkinointia ja johtoa kumppanisopimusten sekä sisältöjen pohtimisessa.

Talon ulkopuolella teemme säännöllistä yhteistyötä pääyhteistyökumppaneidemme eli Palloliiton ja Olympiastadionin kanssa.
Palloliiton osalta yhteistyö on laajaa ja ulottuu mm. Palloliiton markkinoinnista aina paikallisiin seurakehittäjiin.

Mikä on inspiroivinta työssäsi?
Työn monimuotoisuus ja tahoisuus strategisemmista linjauksista aina käytännön tasolle asti. Yhtenä päivänä olet esittelemässäjohtoryhmälle sponsoroinnin tuloksia ja toisena järjestämässä tiimin kanssa lasten joukkueille Treenipäivä-tapahtumaa Olympiastadionilla.
Olen aina pitänyt työstä, jossa yhdistyy isot ja käytännön linjat. Toki myös työn monipuolisuus – asiakaskommunikaation osalta tekeminen on sisällöltään erilaista ja haastaa meitä jatkuvasti asiakkaiden siirtyessä entistä enemmän sähköisiin kanaviin palveluasioinnissa.

Miten pidät yllä osaamistasi?
Seuraamalla alaa sekä Suomessa että kansainvälisesti, keskustellen kollegoiden kanssa sekä talon ulkopuolella että sisällä – haastaen tekemisen mallejamme. Sponsorointi on yksi osa markkinoinnin monipuolista tekemistä ja sitä on hyvä katsoa osana kokonaisuutta, ei erillisenä palana.
Uudistuminen on päivän sana, sitä myös sponsoroinnissa tulee tapahtua, mutta pitkäjänteisesti.

Olemme keränneet sponsorointi- ja tapahtuma-alan avoimia rekryjä sivuillemme, tutustu niihin täällä!

Voit myös ilmoittaa oman avoimen työpaikkasi mukaan!