Mikä on tämän hetken tittelisi?

Kaupallinen johtaja, Pori Jazz 66 ry


Mitä kaikkea työsi pitää sisällään?

Vastaan festivaalin kaupallisista toiminnoista, eli tehtäväkenttäni on tosi laaja. Vastaan mm. kumppanuuksista, yritys tuotteista, anniskelu,- ja ravintolatoiminnasta. Tuotteiden ja palveluiden on oltava relevantteja ja kiinnostavia kaikille sidosryhmillemme. Pori Jazz koostuu kolmesta eri festivaalista: Pori Jazz Kids, 9-päiväinen pääsymaksuton Jazzpuisto, sekä kaupungille levittyvät klubit ja keikat ja kaiken kruununaa kolme pääkonserttipäivää Kirjurinluodossa. Työsarkaa siis riittää!


Miten päädyit juuri tähän työpaikkaan?

Päädyin Pori Jazziin sattumien kautta. Olen tehnyt  koko työurani laaja-alaisesti myynnillisiä ja kaupallisia rooleja mm. lelujen, pelien ja kuitukankaiden kanssa. Olin opintovapaalla eMBA -opintojen parissa ja selailin työilmoituksia kun näin avoinna olevan festivaalin myyntipäällikön paikan. Opintovapaa jäi kesken ja hyppäsin innokkaasti uuteen rooliin. Minulla ei ollut aikaisempaa kokemusta tapahtuma-alalta, mutta 9 vuodessa olen oppinut paljon ja matka jatkuu.


Millaisten sidosryhmien/verkoston kanssa teet työtä?

Ympärivuotinen organisaatio on meillä pieni, mutta teen töitä laajan verkoston kanssa. Teen töitä mm. kuluttajabrändien, tapahtumatoimistojen, mainostoimiston, visuaalisten suunnittelijoiden, tuotannon suunnittelun, eri palveluntuottajien, ravintoloitsiijoiden, ja tietysti asiakkaidemme kanssa. Tärkeinä sparraajina toimivat myös muut tapahtuma-alan toimijat. Iso verkosto on rikkaus, opimme toisiltamme koko ajan ja kaikkea leimaa yhdessä tekemisen ja kehittämisen meininki.


Mikä on inspiroivinta työssäsi?

Inspiroivinta työssäni on sen monipuolisuus. Maailma ja kuluttajakentän muutokset, alan käytännöt ja vaatimukset muuttuvat koko ajan. Nautin siitä, että saan haastaa itseäni ja opin koko ajan uutta. Saan tehdä töitä ihmisten hyvinvoinnin eteen. Festivaalilla koetut hetket ja elämykset kantavat pitkän ja kylmän talven yli. On hienoa olla mukana rakentamassa näitä elämyksiä ja luoda merkityksellisyyttä ihmisten arkeen.


Miten pidät yllä osaamistasi?

Seuraan aktiivisesti alaa, kuluttaja-rajapintaa, sparraillemme verkoston kanssa aktiivisesti kentän kuulumisia ja käyn Spotin koulutuksissa.


Kerro joku hauska sattumus/ haaste/ highlight työstäsi!

Mieleenpainuvia sattumia ja hauskoja hetkiä on lukemattomia, festivaalilla sattuu ja tapahtuu paljon! Eräs hauska sattuma alkuvuosiltani on jäänyt erityisesti mieleen: Oli pääkonsertti päivien avajaispäivä ja jätin auton aamulla ennen yleisön saapumista pääporttien eteen ja kiiruhdin tärkeään tsekkipalaveriin. Iltapäivällä turvapäällikkö soitti ja kertoi, että autoa ollaan hinaamassa pois pääporteilta, sillä yleisö ei mahdu jonottamaan lipunmyyntiin... Tämä kuvaa hyvin sitä menoa ja intensiteettiä kun tapahtuma on päällä. Et enää iltapäivällä muista mistä päiväsi aloitit:)

Olemme keränneet sponsorointi- ja tapahtuma-alan avoimia rekryjä sivuillemme, tutustu niihin täällä!

Voit myös ilmoittaa oman avoimen työpaikkasi mukaan!