Sportspotin Periksen Unelmaduunikampanja on valittu tammikuun Sponsorointinostoksi. Yhteiskunnallisesti kantaa ottava, ajattelemaan herättelevä ja tuttuja kasvoja tässä kaikessa oivaltavasti hyödyntänyt tempaus onnistui monella tavalla mallikkaasti.

Suomen laajin urheiluvaikuttajaverkosto Sportspot vastasi kampanjan toteutuksesta yhdessä Juha ”Peris” Perälän ja mukaan lähteneiden yhteistyöyritysten kanssa. Kampanjan tavoitteena oli antaa työttömyydelle ja työnhaulle tunnetut kasvot, ja samalla aktivoida sekä kannustaa työnhakijoita. Jokainen kampanjaan mukaan lähtenyt yritys sitoutui myös tukemaan nuorten työnhakua 1000 eurolla.

Kampanjassa idea on yksinkertaisuudessaan se, että Radio Suomipopilta lähtenyt Juha Perälä hakee itselleen uutta työtä - ennakkoluulottomasti ja hauskasti. Jotta itselle hyvältä tuntuva positio löytyisi, Peris kokeilee monenlaista - aina lähetin työstä somegurun hommiin.

  • Kampanja oli menestys monella tasolla. Onnistuimme nostamaan yhteiskunnallisesti merkittävää aihetta esiin ja myös konkreettisesti keräämään 10 000 euroa nuorten työllistymistä tukemaan, Teemu Harinen Sportspotilta summaa.

Periksen edesottamukset tavoittivat kampanjan aikana pelkästään sosiaalisen median kautta yli 2,7 miljoonaa ihmistä. Samalla myös kampanjassa mukana olleet yritykset onnistuivat nostamaan esiin monipuolisesti erilaisia tehtäviä ja saivat näin monipuolisesti näkyvyyttä.

  • Kampanja tulee saamaan jatkoa - tuo jatkopäätös summaa onnistumisemme kampanjassa, Harinen kertoo.

Sportspot jatkaa työtä Juha Perälän kanssa ja etsii uusiin jaksoihin lisää kiinnostuneita yrityksiä. Hyvä työ jatkuu.

Sportspot on Suomen laajin urheiluvaikuttajaverkosto. Yrityksen missionamme on parantaa työntekijä- ja asiakaskokemusta tuoden uusia näkökulmia sekä tuoreita ajatuksia kohderyhmällesi mielenkiintoisten persoonien avulla. Yrityksen tavoitteena on luoda konsepteja, jotka herättävät tunteita ja nostattavat innostusta. Innostus onkin asia, jota Sportspot haluaa vaalia ja korostaa. Sportspotin arvot ovat, joukkue, uteliaisuus, rohkeus ja energia, ja ne näkyvät kaikessa tekemisessä.

Lisätietoja kampanjasta täältä

Katso video