Sponsoroinnin ja viestinnän tutkimusyritys Sponsor Insight tutki 17:ttä kertaa suomalaisten kiinnostusta tapahtumia kohtaan.

Kotimaisista kulttuuri-, musiikki tai kaupunkitapahtumista kiinnostavimpia ovat suomalaisten mielestä Ruisrock, Pori Jazz, Helsingin Taiteiden Yö sekä Kotkan Meripäivät.18-29-vuotiaiden naisten keskuudessa kärkeen nousevat Ruisrock, Weekend Festival ja Pride. Muissa ikäryhmissä kiinnostavat muun muassa Ravintolapäivät, Ruisrock, Kotkan Meripäivät, Savonlinnan Oopperajuhlat sekä Tangomarkkinat.

Nuorten miesten keskuudessa kiinnostavat laajimmin Blockfest, Ruisrock ja Ilosaarirock. Muissa ikäryhmissä miehiä kiinnostavat muun muassa Ruisrock, Ilosaarirock, Tuska, Pori Jazz ja Kotkan Meripäivät.

Tutkimuksessa vertailtiin yhteensä 75:tä kotimaista kulttuuri-, musiikki- ja kaupunkitapahtumaa.

Tutkimuksesta

‍Sponsor Insightin vuosittaisessa Sponsor Navigator -tutkimuksessa selvitettiin 17:nnen kerran suomalaisten kiinnostavimmat kulttuuri-, urheilu- ja tapahtumakohteet. Tapahtumia koskien tutkimuksessa haastateltiin 2038 täysi-ikäistä suomalaista helmi-maaliskuun aikana internetpaneelin kautta. Otos vastaa iän, sukupuolen ja asuinalueiden osalta Suomen väestörakennetta pienoiskoossa.

Tutkimuksessa selvitetään mm:

  • Kiinnostus kulttuuriin (festivaalit, tapahtumat, museot, taidemuseot, teatterit, artistit, somevaikuttajat)
  • Kiinnostus urheiluun (lajit, tapahtumat, liigat, seurat, maajoukkueet, urheilijat)
  • Kiinnostus järjestöjen toimintaa kohtaan (humanitääriset, vapaaehtoisjärjestöt)
  • Seuratuimmat vaikuttajat
  • Tietokannassa yli 1500 kohdetta

Sponsor Insight Finland on Suomen suurin sponsoroinnin ja tapahtumamarkkinoinnin mittaamiseen ja konsultointiin erikoistunut tutkimusyritys. Yritys tekee yhteistyötä Ruotsin ja Norjan kumppanitoimistojen kanssa ja tarjoaa asiakkailleen maakohtaista, pohjoismaista ja kansainvälistä tietoa asiakkaiden tarpeisiin.

Lisätietoja antaa:

Tutkimusjohtaja

Klaus Virkkunen

klaus.virkkunen@sponsorinsight.fi

+358405841157

www.sponsorinsight.fi