Kuvaus

Urheilumuseon ja Billebeinon vaatemallisto toi museon liikkeeseen ja Billebeinon verkkokauppaan ikonisia suomalaisia urheilutarinoita. Mallistolla tuetaan Urheilumuseon toimintaa. Yhteistyö koettiin sosiaalisessa mediassa täysosumana.Vaatemalliston markkinointi toteutettiin oivaltavalla tavalla. Malliston saivat ensimmäisenä päälleen Helsingin Velodromilla intohimoiset nuoret urheilijat. Maastohiihtäjä Vilma Nissinen, maastohiihtäjä ja suunnistaja Ida Haapala, keihäänheittäjä Topias Laine sekä ratamoottoripyöräilijä Kimi Patova tavoittelevat kaikki maailman ehdottomalle huipulle nousemista lajeissaan.Suomalaisen urheilun sykähdyttävästä historiasta hetkiä ammentavat paidat muistuttavat nuorten urheilijoiden kuuluvan samaan tarinaan, mitä Urheilumuseo kokoaa ja esittelee. Ensimmäisen vaatemalliston teemat olivat naisurheilun nousu, Helsingin olympiakisat 1952 ja moottoriurheilun ikoni Jarno Saarinen.Kampanja onnistui erinomaisesti ja sitä jatketaan vuonna 2021 uudella mallistolla.

Sponsoroinnin suunnittelu

Toteutus

Sponsoroinnin onnistumisen arviointi