21.3.2023
Blogi: Vinkkejä sponsoroinnin ostoon
Tässä blogissa hallituksemme jäsen Sanna Laine käsittelee, mitä tulee ottaa huomioon sponsoroinnin ostamisessa.
21.3.2023
Tässä blogissa hallituksemme jäsen Sanna Laine käsittelee, mitä tulee ottaa huomioon sponsoroinnin ostamisessa.
20.3.2023
Sponsoroinnin ja viestinnän tutkimusyritys Sponsor Insight tutki 18:tta kertaa suomalaisten kiinnostusta urheilua kohtaan. Kiinnostavimmat urheilulajit suomalaisten mielestä ovat jääkiekko, yleisurheilu, hiihto, jalkapallo sekä ralli. Ralli nousi 3 sijaa viime vuoteen verrattuna. Koripallo nousi ensimmäistä kertaa top 10-listalle ollen sijalla 10. Muita nousijoita olivat mm. tennis ja padel.
17.3.2023
Sponsoroinnin ja viestinnän tutkimusyritys, Sponsor Insight, on tutkinut 18:tta kertaa, ketkä ovat suomalaisten suosikkiurheilijat.Aikuisväestössä (18+) suosituin aktiiviurheilija on Lauri Markkanen. Seuraavat sijat valloittavat Iivo Niskanen ja Kalle Rovanperä.
10.3.2023
Sponsorointi & Tapahtumat Awardseja juhlittiin eilen 9.3. Apollossa Helsingissä. Gaalassa palkittiin parhaita sponsorointi- ja tapahtumatoteutuksia viime vuodelta.
9.3.2023
Yritysten sponsorointi-investoinnit kasvoivat2022 voimakkaasti. Vuonna 2022 sponsorointiin investoitiin kaiken kaikkiaan 270 miljoonaa euroa ,joka on 20,6 % enemmän kuin vuonna 2021 (224 milj. euroa). Urheilusponsorointi kasvoi 15,2 %, kulttuurisponsorointi peräti 82,5 %, ja ryhmä muut 2 %.
23.2.2023
Tämä kirjoitus käsittelee sponsoroinnin budjetointia ja tuo aiheeseen näkökulmia. Yksinkertaisinta on budjetoida sponsoroinnille oma rivinsä markkinointiviestinnän kuluihin. On kuitenkin hyvä ymmärtää mistä tuon rivin kustannukset koostuvat.
22.2.2023
Sponsorointi & Tapahtumat ry:n hallituksessa on 11 jäsentä, jotka valitaan kolmeksi vuodeksi hallitukseen. Tänä vuonna erovuorossa on 4 hallituksen jäsentä, joiden tilalle uudet jäsenet valitaan.
14.2.2023
SPOT ry julkisti tänään uuden strategian jäsenistölle. Uuden strategian ytimessä on nostaa sponsorointia ja tapahtumia yhä merkittävämmäksi osaksi yritysten markkinointiviestintää.